Vad har jag gjort för ont.....

Tro det eller ej, men åter igen har jag en halt hund hemma. Denna gången är det lilla Bita. I fredags så pep hon till när hon var ute och lekte i trädgården. Inte så mycket, men hon haltade något steg och sen la hon sig en stund för att sen gå helt perfekt igen.
Igår kväll tyckte jag mig ana någon liten hälta, men vet också att valpar ibland går som kråkor med sina allt för långa ben. Men idag är det ett faktum. Hon haltar! Ser ut som det kommer nerifrån tassen och hon slickar sig en del. Jag hittar inte något som har fastnat, men skulle väl egentligen tippa på att det är det som är problemet....

Idag åker jag och Smilla til "En näve halland" på Munkagårdsgymnastiet. hade tänkt att ta med och miljöträna lillan, men hon får stanna hemma.

Kommentarer
Postat av: Smulan

Men oj...ska det akdrig ge sig med skador. Vi håller tummarna för att hon är geting/bi stungen.

Menta haltade i 4 dagar efter hon prickade in en geting, slickade sig fasligt under tassen.



Ha en bra dag och hoppas ni får skoj.

2008-05-18 @ 10:10:14
Postat av: josse

Näe, det är säkert därför jag inte kan mobilblogga!

2008-05-18 @ 10:17:16
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: christel

Hejsan. Ha en mysig söndag :-)

trist med lillans hälta. Vi hoppas det bara är lite växtvärk eller nåt."bara"hmm..gör ju ont det med..men du förstår vad jag menar hoppas jag! kan jag komma vid 11 på tisdag? jag ska kolla posten idag när jag ska till vianor(vi har låångt till brevlådan)se om dom skickat hem nåt..dom har inte ringt iallafall om kursen!!

ps.kollade filmen på fajta tävlingen..snyggt fritt följ!och i dumrutan ser det ut som du tränger henne på konerna..lite luft mellan henne och konen måste du ju tajma in :D

see u

2008-05-18 @ 10:17:50
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Camilla & Imma

Låter som ett getingstick. Hoppas det går över snabbt, vad det än är...



Tack för erbjudandet att lägga plats med Fajta! Jag behöver komma över en hel del mentala spöken med platsliggningen så jag behöver massor av träning.



KUL med filmen från tävlingen! Grymma positioner på dumrutan och på inkallningen! Verkligen världsklass. DEt andra såg också bra ut, men jag håller med Christel, det ser ut som om du tränger henne lie grann. Dumrutan ÄR just dum, och det är lätt att själv hamna fel i den när man tävlar. Du ser i alla fall klart proffsig ut och ni kommer att ta er lååångt med den fina lydnaden ni har. Kör på!

2008-05-18 @ 13:18:26
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/
Postat av: Camilla & Imma

Vitfläckiga koner som var läskiga... jo då. Som en på Canis-utbildningen med labbe sa efter att ha tittat lite på kelpie- och bc-träning: "Ni med vallhundar har lite annat att träna på, va?".



2008-05-18 @ 17:34:09
URL: http://www.freewebs.com/rastahunden/
Postat av: christel

Halloj. toppen, då ses vi på Tisdag :-)

Imorrn blir det lydnadsträning här med ALLA hundarna..kommande helg kommer jag dra ner till skåne och kinesa fredag-söndag. Blir både rapport och lydnad på skåne klubbarna runt Hbg hela helgen :-)..kan ju inte bli bättre. Bra att Mac får bryta av med vallning från lyd/rapp, han behöver det tror jag..för han är så glad när vi varit hos er :-)

2008-05-18 @ 23:14:16
Postat av: Anonym

Hur är det med tassen idag? Håller tummen för att lilla Bita mår bättre...

2008-05-19 @ 10:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0