Ännu en vfu vecka

Så går jag in i andra och sista vfu veckan för denna gången. Det känns bra! Det är roligt att få praktisera sina nya kunskaper även om jag tror att jag retar gallfeber på arbetslaget på avdelningen där jag är. Barnen får stor frihet och får testa sina förmågor till det yttersta, istället för att hjälpas med dittan och dattan. Spännande! Det är ju det som är förmånen med att vara elev. Man får ta tid på sig, och man får göra "tokiga saker". Man får också ibland bara sitta och studera, känna av och lyssna. Något som inte alltid hinns med under en ordinarie arbetsdag. Då är det blöjor som ska bytas, rapporter som ska skrivas, vikarier som ska ringas in och mat som ska dukas bort mm.

Annars så är denna veckan relativ lugn. Chrille kommer att hålla sig i "närheten", vilket innebär att han antagligen kommer hem varje kväll, vilket också innebär att jag får lite träningskvällar denna vckan. Vill till att förvalta dem väl. Känner mig inte riktigt förbered inför helgens tävling. Men det gör nog inget. Gamla erfarenheter med både denna och tidigare hundar säger att det ändå går piss när man tävlar på hemma plan......

Medlemsmöte på tordsdag kväll. Det är det ända som är inplanerat. Jag ska även försöka ringa en ny privatare som vill ha tid. nästa vecka återgr allt till det normala och denna tjejen kan köra dagtid, vilket passar mig ypperligt! På tal om kursare! Glöm inte att det redan nu går att anmäla sig till vårens kurstillfällen. Kolla hemsidan www.brakstakarna.se!!!

Kommentarer
Postat av: Kitty å flåcken

Mmmm känns ju lite motigt å gå ut å träna i en massa minusgrader. Men en sak e säker, rutan syns bra som attan ;-) Klart ni fixar en bra tävling på hemma plan ;-) Go for it!!! ;-)

2008-11-24 @ 07:30:11
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: pippi

Halloj.

Som vanligt har du härliga bilder på din sida :-).

Sarah´s hamster blev BIS 1a i lördag. Gissa om jag har en stolt dotter hemma.

Här har det kommit massor med snö i helgen och det snöar fortfarande. Barnen är hemma, skolan är stängd, iofs så hade de fått vara hemma ändå då vi är hyfsat insnöade i vårt lilla hus i skogen.

Tea har sett sin första snö och det är ju inte lite, hela 27cm mätte jag på gräsmattan imorse.

Tänk så kul det är med första snön! Hundarna har farit runt som tokidioter hela morgonen. Nu har vi kommit in och värmer oss med te framflr vedspisen.

Ha en riktigt bra dag!



/pippi och blådårarna.

2008-11-24 @ 09:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0