Underbart att ha hund

Åkte ikväll iväg till en grusplan i närheten för att träffa ett nytt ekipage. Jag var lagom inspirerad innan för jag frös och var ruggigt trött efter en lång dag på min vfu-plats. Helst av allt ville jag krypa ner under filten tillsammans med Smilla och kolla på Mamma Mia filmen hon fick av Chrille idag.....

Men vilken tur att jag begav mig ut. Det nya ekipaget svarade ruggigt bra på apporteringsträningen som stod i fokus. Det är så skönt när man ser snabba resultat i träningen, speciellt hos nya ekipage. Min sätt att tänka hund är lite annorlunda det sätt som är "på modet" just nu och därför blir det extra tydligt när man lägger fokus på andra bitar. byter lite belöningstekniker och så. Och där är apporteringen ett säkert kort. Jag är ju expert på just det omentet efter en jäkligt kämpig inlärning hos min egna svart-vita!  Man glömmer lätt hur mycket vi jobbat och slitit med framför allt leken och just apporteringen. Det har varit de största problem för oss, och det kan man inte tro idag!

Efterår hade vi givande samtal om dittan och dattan! Alltid roligt med hundsnack!

Sen tog jag ut mina egna stjärnor! Och över oss var det också fullt av stjärnor. Det var en sån kväll när hundträning är det absolut bästa som finns i hela världen! Vi tränade, lekte och hade så himla underbart ihop. Bägge tjejerna visade upp sina absolut bästa sidor och vi märkte knappt när saltbilen körde förbi eller snön började falla!!





Bäbis Fajta



Bäbis Bita

Kommentarer
Postat av: Kia

Men Åsa, stjärnor, öde parkering..Har du inte fått hundträningen lite om bakfoten nu? Okej jag erkänner, jag är lite avis trots ett fenomenalt agilitypass.

2008-11-21 @ 10:46:11
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: lotta

vad härligt nr man får den känslan!!åh, vad guuliga de var som valpar..herregud så gosigt :)

2008-11-21 @ 13:34:37
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0