Dessa damer

Jag som hade sett fram emot en lång och härlig tränings och tävlings höst. Nu har det redan börjat julskyltats i butiksfönterna och Fajta har gett en förvarning av att ett löp är på gång....

Gårdagens lydnad var det löjligaste jag varit med om. Hon satte sig på inkallningens stå, la sig vid koner och försökte få mig att tro att det gick ström i marken mellan oss och vittringspinnarna. Chrille försökte sedan valla och hon hade varken koll på vad man gör med får eller vad höger, vänster eller HALLÅ!!! betyder....

Förutom att jag idag äntligen fått ner alla lökar i jorden så bjöd Bita idag på dagens höjdpunkt. Den senaste veckan har hon blivit lite mer frekvent använd i lydnads sammanhang. Alltså.... lekt lite och som jag nämnt tidigare hoppat mycket. men en hel del ingångar har vi gjort. Och idag i köket så stod jag och Chrille och snackade ang helgens vallningstävling (som numer inte blir av) när Bita helt urgulligt går in och sätter sig i skitfin position hos Chrille. Lite klappar och pussar och hon gör om det, och om det och om det! Gullunge!!!

Jobbat i två dagar.... ligger efter grymt mycket med skolan...... mitt "f" på tangentbordet hänger sig konstant..... kaffet har svalnat.... jag ger upp för idag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0