Ingen vittring på SLCH ännu...

Åkte ner till Lund idag för att tävla lite. Fajta började bra med klassens ända dubbel 10 i kvarmomentet. Gött!! Domaren var tydligen känd för att vara hård och inte dela ut några gratis poäng.

Vi startade sist av 6 ekipage och Fajta kändes kanon från det vi steg in på plan tills vi kom ut.

Ett långt fria följ (flåsade rejält efter språngmarschen), ett planerat dk på "gå-runt-rutan", några steg på stå i inkallningen, ett dk på sändande till ruta, ngt tugg vid mig på apporten, någon tempoväxling på metallen, fel pinne på vittringen och överladdning på över en hundlängd i fjärren slutade med 242,5 poäng och en 2:a plats

grymt nöjd eftersom min lilla jobbade och kämpade med mig istället för emot mig för första gången på tävling på väldigt länge!! Poängen kommer när de kommer.

Stort grattis till Ulf som inte bara knep 1:a platsen utan även plockade med sig ett championat i fickan! Kitty och Ulf tog hand om mig så bra, utomsockens som jag var på de södra breddgraderna.

Efter prisutdelningen åkte jag vidare söder ut för att hälsa på Kiva i Trelleborg. En kopp kaffe och en härlig promenad längs med stranden blev det innan jag åkte hem.

Nu är jag slut och seg i kroppen, 50,4 mil blev det alltsomallt! Men det var det värt!

Kommentarer
Postat av: Kia

så nära så nära, du vet väl vad man säger..den som väntar på ett championat...blir jäkligt glad när det väl kommer :D att sen får göra det med en samarbetsvillig hund kommer ju bli riktigt häftigt!

2008-10-19 @ 17:31:55
Postat av: Kia

Nu gör jag det. Är helt värdelös på att adda på msn men jag har gjort ett försök. (hur gammal är jag egentligen?) Om det inte funkar så är min msn kia@home.se

2008-10-19 @ 18:56:33
Postat av: Mette

Hej själv! Det såg finfint ut, synd bara att det inte höll hela vägen. Det såg verkligen ut som hon trodde att hon grep rätt på vittringen men måste ha varit pinnen bredvid.

2008-10-19 @ 19:42:59
URL: http://mette.ozzy.se
Postat av: christelmedflock

Tycker ni är jätte duktiga och ni får säkert ert championat när som...allt ska ju sitta samma dag och det är ju inte alltid lätt att pricka in..! Jag ska antagligen starta Doxa i Varbergs tävlingen kl 3, så jag lär väl åka till varbergs bk och fuskträna lite innan under kommande veckorna..Zammy går på tre ben just nu så tyvärr så kan han inte starta mer i år :( ...

hoppas vi ses snart för lite lydnads träning :-)

see u

ps. du får gärna bjuda på tårta ändå....;-)

2008-10-19 @ 19:43:31
Postat av: Smulan

Bara att säga grattis till 2:an...ettan kommer snart ska du se.



2008-10-19 @ 21:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0