Västliga vindar

Igår åkte jag ner till halmstad för lite träning och uppflyttningstårta. Christel och Mac hade blivit uppflyttade till högre klass spår! Grattis till er!!

Bita fick sin första skott-träning....eller träning vet jag inte om jag ska kalla det. vi stod ca 15 meter från skytten som sköt massor av skott och det var liksom inga problem. Större problem var det att se konstiga Grim.....spöke????

Jag fick kommendering i friaföljet som gick relativt bra. Fajta kom lite långt fram i sakta marscehn, men annars så känns hon grymt fin och stabil i det momentet nu. En rak inkallning och ett par snygga repetitioner till rutan fick vi till. Hon har väldigt bra fart och fukus till rutan nu, så vi är absolut på gång här. Apporteringsdirrigering och en jaktinkallning med metallen hann vi också med. jag hade tänkt att köra en vittring med Christels pinnar, men vi råkade stå och snacka i nån timme eller så och sen var det alldeles för sent.

Vi hade iallafall väldigt bra diskussioner om hurvida hunden jobbar för föraren eller en godisbit eller boll. Roligt med massa nya synvinklar och infall!!!

Sent blev det och när jag och Christel stod och rökte efter en rastning med Bita och killarna klockan 22, så fick jag sms från Josse. Hon och Busy hade kommit 4:a på agility KM!!!! GRATTIS!!!!! Ettan, tvåan och trean är väldigt aktiva ekipage som tränar och tävlar mycket (STOOORT GRATTIS till Anna, Kia och Sofia som är dessa tre) till skillnad från Josse som tränar typ 1 gång i veckan och tävlar 4 gånger om året. Och resultatet blir inte sämre av att Josse och Busy hade en disk i första loppet!! GRYMMA, BÄSTASTE JOSSE OCH BUSY!!!!

Kommentarer
Postat av: josse

Tack så mycket =D

2008-10-08 @ 10:07:11
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Camilla

Grimm är mycket speciell, tycker Imma också. Så lik, och ändå så olik...



Gratta Josse från mig. :-)

2008-10-08 @ 12:03:33
Postat av: Smulan

Oj här har det hänt massa saker i min frånvaro må jag säga.....grattis till alla och kram på dig

2008-10-08 @ 13:22:23
Postat av: christel

Hallojsan! Tack själv för att du kom och tränade med oss, jätte bra för Johanna & Grimm att få se andra elitekipage träna & diskuttera. Nu ska vi fixa så Grimm blir BÄST ;-)

Jo det blev ju inge kladdkaka, jag kom på att (PRINS)ess tårta var bättre. Den äter dom flesta:-)

Nu så kör jag in hkl spår med Prinsen, ska bli underbart roligt! Mycket att jobba med, men det ser jag som en utmaning..absolut ;-) En lek ut i kl 3 kommer att ske..när vet jag inte ännu:D

Har ju Jackie oxå och hon ska vara klar i kl 1 till våren (har jag lovat Johanna) ;-)

see u

2008-10-08 @ 14:13:11
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: christel

Även mega stort GRATTIS till Josse till ett suveränt KM .. :-)

2008-10-08 @ 14:14:59
Postat av: Kia

stort tack!! Men ska jag vara ärlig så är jag nog mer som josse och är rätt lugn med träningen, vill ju inte slita ut varken mig eller kärringen! ;)

2008-10-08 @ 22:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0