Vissa lever på hoppet

och hemma hos oss heter dessa "vissa" helt klart Bita! Hon är mer vild än tam och överallt och ingenstans precis hela tiden. Jag undrar flera gånger om dagen vad i hela friden jag har gett mig in på..... tror inte ens jag vill tänka på den dagen jag ska börja träna henne på "allvar". Då lär jag få gråa hår....

Hon var iallafall med inne på klubben i kväll och när jag "kepsgubbat" färdig så fick hon komma ut och riva upp lite gräs på planen. Hon går mer på två ben än fyra i våran "gå-lite-fint-vid-sidan-lek". Inkallningar går utav bara hejsan om hon har tillräckligt med is i magen för att ligga kvar. Ligg gör hon på sitt eget lite speciella sätt och stå börjar fungera även om det är rysligt äckligt. Men mest hoppar hon, och hoppar, och hoppar och hoppar.

Fajta fick en snabbträning i form av frittfölj-nej- man-får-inte-gå-för-långt-fram, lite hätig, hätig inkallning med häftiga-häftiga stå och ligg. Sen lite ruggigt kul-nya-bästaste-favvo-momentet rutan. En "spring-så-fort-du-kan-men-ta-en-apport-först". Och lite rolig fjärr-träning bakom två höga koner.

Sen lekte vi mest. Kände mig glad!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0