idag

Ja.. det blir väl mest läsande för min del. Kursen "Småbarnspedagogik - kreativt meningsskapande" som höstterminen startar med känns rolig. men det är mycket läsa, läsa, läsa. Jag gillar mer uppgifter så man kan fokusera i läsandet.

Började röja på kontoret igår kväll. Ett evighetsprojekt tror jag. Vi kommer aldrig att få ordning på det trånga lilla rummet som är belamrat med allt från böcker, kasserade datorer och en "ej med på önskelistan - julklapp i form av en bakmaskin(!). Någon som vill ha en helt oanvänd bakmaskin?? Rummet används till en herrans massa saker egentligen. Jag bokför åt två firmor, så deras pärmar och papper finns där. Alla vanliga papper, räkningar - hus - etc. Massa hund och hundkurs material får också plats. Alla våra böcker, alltså även alla mina ungdomsböcker som min mamma varit SÅÅÅ snäll och sparat, står i hyllor och ligger i lådor. En stationär dator, nerpackad i tunnor, lådor ja... typ lite här och var ligger och skräpar. Den borde tömmas. jag har ca 500 digitala bilder där som jag gärna skulle vilja ha lite koll på. Där finns nog ett 10-tal kasserade modem också i en låda. Plus alla material man har till olika datorer och även en ratt och gaspedalar(!) som Chrille tvunget skulle ha....Sen förvarar vi alla pantburkar och flaskor där inne också. Hinner jag ska jag iallafall klä in alla pärmar med något snyggt papper. Då blir det garanterat mycket trevligare där inne.... Glömde kanske att berätta att rummet är max 4 kvm.....

I eftermiddag drar jag och Smilla till Falkenberg för att träna med Camilla och kids. Får se om Christel också dyker upp kanske! Chrille är borta tills i morgon kväll. Hoppas han kommer hem så jag kan åka in på tisdagsträningen iallafall.

Nu är det dags.... lästid!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Hmmm...varför ser det ut likadant hos dig som hos mig????

Skönt att du känner så för terminens alla uppgifter,det underlättar en hel del....

Nä , nu är det en rök och kaffe...ska du med?

2008-09-01 @ 19:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0