Lediga tisdagen

Idag är det ledigt från skola och dagis för mig och Smilla. Men hon ska in en sväng ändå. De stora barnen ska gå på cirkus idag, så i eftermiddag åker vi in till stan. Smilla för cirkus och jag tänkte träna hund en stund under tiden.

Men nu ska vi äta frulle. Siss och Pappsen kommer hit och smaskar med oss.

Och i kväll kommer Mussi hit och sover, så det blir riktig familjetisdag.


Igår hjälpte jag Josse med lite saker inför kennelträffen i helgen. Det ska bli himla roligt att träffa alla valpar. Synd att inte alla kommer, men det gör inget. Roligt ska det bli! Allt jag skulle göra är iallafall klart, så du vet Josse!

Ska försöka hinna köra inom stället Josse köper sina kennelkläder på. Trycket på mina byxor har börjat släppa rejält mycket, och sen vill jag kolla in kläder inför vintern. Känns som om det kryper närmare överdragsbyxor och varma jackor för varje dag.

Men först måste jag läsa lite. I morgon ska vi göra "skulpturer" av play doo deg i skolan som relaterar till litteraturen. Bäst att läsa boken.... och jag har visst lovat att göra degen också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0