Nedrans

alla mina "chaufförer" är upptagna i helgen och jag som är bjuden på tjejfest..... Får se till att lösa det. Kan heller inte stana över natten på festen, eftersom Chrille ska iväg på söndag morgon.

Igår fick Bita återigen gå några varv runt fållan. Kursen närmar sig med stormsteg och vi är fortfarande inte i "fas". Antagligen inte så många av de andra valparna heller iofs, men det är ändå kul att visa sina instruktörer att man faktiskt har träna lite, om än lite....

Fajta fick en dags vila till efter tisdagens massage. Ryggen fick sig en omgång och kanske är lite öm. Men i det stora hela så var ho väldigt fin och jämn i kroppen tyckte Anna och Belinda. Inte för att det borde vara några problem på en 2-årig hund, men man vet aldrig. Vldigt roligt var det att även Josses hundar var fina i kroppen. Hennes hundar får slita hårt. Busy har två stora valpkullar bakom sig och tränar regelbundet både lydnad, agility och vallning. Buck som varje dag är en trogen jobbarkompis och hjälper Josse med kossorna och sliter hårt med och "under" både det ena och det andra. Sen var det ju Melvin också - eller som han nu kan kallas "muskeln". Och alla fyra hundarna var i väldigt bra skick i kroppen! Alltid kul att höra från andra, speciellt proffs.

Fast det var lite pinsamt att komma in med lilla pesiga Fajta efter Josses STORA och NYTVÄTTADE vovvar. Hon såg misskött ut..... mager, och eländig..... Jäkla fällning!!! Ge mig pälsen tillbaka så jag slipper skämmas för min hund...

Kommentarer
Postat av: Smulan

God morgon

Är så glad över att ni fått dessa möjligheter för era hundar,ni är väl värda det med allt jobb ni för övrigt lägger ner på dom.

Ha en skön dag

2008-09-11 @ 08:13:12
Postat av: Camilla

Hrmm... jag har också en liten mager stackare till hund numera. Det belv inte mycket kvar av henne heller när ullen försvann. Och jag som tycker att hon äter kopiösa mängder mat... utöver sitt träningsgodis.



Vad härligt att höra att alla hundarna var i fin form! :-)

2008-09-11 @ 13:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0