Ojoj... träningsplanen sprack

Jag gick ut och hade som mål att i dag skulle det bli fajt. Nu skulle den lilla pälslösa stackaren jäklar i min själ gå in rutan. kosta vad det kosta ville......

Vad tror ni hon gör? Springer RAKT ut i rutan i 190 på första skicket..... Men jag bråkade lite med henne ändå. Hon ska ju inte tro att hon är något, den lilla Fajten.

Rutan gick alltså kalas. Dirigeringsapporten stod näst på tur och den gick också super bra. Jag är så väldigt nöjd att vi har hittat sättet att få fart i detta momentet. Jag kan knappt minnas när hon senast saktade av efter halva sträckan in och travade sista biten.... Nu ska vi bara få samma fina återgång i vittringen också.

Sen blev det lite fjärr. den börjar också se fin ut. Jag har gjort om den lite efter lydnadsvilan och det känns ganska bra. Men jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig för hur jag ska ställa mig till sent sitt efter stå.....


Sen var det den svart illerns tur. den som bara är överallt hela tiden. Slinker fram både här och där. Ena stunden hoppande i luften och nästa sekund nånstans bakom mig typ.

Hon fick ett pass med fåren häromdagen och har absolut förstått att det där med ligg, det är helt klart något viktigt. Så det var väl ungefär vad vi gjorde. lite sitt och ligg kvar blev det också.

Och med tanke på hur rörig hon är och hur lite vi tränar så tycker jag faktiskt att hon är ganska duktig.



Nu drar jag in till stan och handlar innan jag hämtar Smilla. Camilla med flock kommer hit i eftermiddag och jag har utlovat taco efter vallningen idag.

Ha en underbar fredag!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Horoskopen stämde perfekt ;-) Det var just detta jag menade igår...eller var det i natt? Och jag som inte ens drack vin?



Ha det braigt vännen

2008-09-05 @ 19:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0