Att möta sina fasor.

Idag har jag gjort något stor! Riktigt stort som är en följd av en stooor förändring här hemma!

Jag har städat vaskskåpet!! Detta delikata arbete har min sambo fått sköta sen vi flyttade hit eftersom jag vissa perioder tom v'ägrat öppna skåpet och säga hej till dess inneboende!

men nu kan jag nästan garanterat säga att tack vare Anticimex och pysen så är vårt hus mussäkrat, så mussäkrat så att alltså till och med jag vågar städa i vaskskåpet!!

Sitter nu och firar detta med kaffe och en påse Polly (dom röda så klart)!

Idag har det varit skola och därefter en sväng till gekås. Smillas födelsedag närmar sig med stormsteg och det var skönt att få fixat presentbiten redan nu. Chrille har redan tjuvstartat lite, så nu är hela 6-års högen fixad!

Och nu i kväll drog jag in till klubben för att träna lite i min ensamnhet, om man inte räknar med att jag hade Melvin som åskådare ett tag.

Jag började med Bita som dagen till ära fick sitt första pass med linförighet...ojoj....tur att jag testade.... Inte så svårt att lösa, men det hade sett fint ut att komma in på tävling med ett kalasbra fritt följ, men med usel linförighet. nu vet iallafall damen att man kan gå fint även med koppel! Hon var lite trött och seg idag, men vi körde lite ställande och läggande. vi har även börjat nosa på fjärren. uppsitten kommer att bli skitsnygga, men läggandena får vi fila på en hel del. Avslutade gjorde vi med nya favorit momentet rutan. Som idag fungerade fastän megastörningen Melvin och gammelmatte kom promenixande.

Fajta fick köra igenom alla elitmomenten på olika sätt och vis. Fria följet går kanon, just nu fokus på snabba sättanden, och det börjar ge resultat. inkallningen är så himla bra efter pressandet med bollen bakom men spring till mig ändå. Rutan strulade på första skicket och jag fick dirigera in henne. Här ska jag nog vara lite uppmärksam så inte damen sätter detta i system. Känns som det vore en typisk Fajta grej att hitta på. Gå-runt-rutan är så jäkla kalasbra nu!
Dirr-apport fick vi samma felbeteende som igår och jobbade igenom det bra tycker jag, som betalning fick jag taskiga ingångar, så det fixade vi lite med också. Sen körde jag en fjärr som nu ser väldigt bra ut. hon satte sig rakt bak alla repetitionerna idag och det känns grymme bra! En rak metallapport, hindret stod på andra planen och jag var lat.... Vttringen har vi trixad en del med och idag fick jag stressat henne lite väl bra. HON TOG FEL PINNE!!! Oooppss....men det gjorde nog inget. Två gånger till som var riktigt fina!

När jag kommer hem så får jag se att vi äntligen är med på kvallistan till SM. Längst ner i botten ligger vi och lär bli utslängda så fort alla resultat är inrapporterade... Men det gör inget, Hade jag "tvunget" velat komma med hade jag tävlat mer i vår för att få ihop bättre poäng. Planen har ju hela tiden varit att inte komma med..men det var iallafall kul att se sitt namn på listan om så bara för en dag! Kolla http://dogmatix.se/index.php, men ni får scrolla låååångt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0