Lagbrott

Jag vet att man inte får ha vilda djur i fångenskap utan tillstånd, men jag kan inte hjälpa att det i morse stod 3 stycken rådjur i fårhagen nedanför huset. Som sällskap hade de två harar! Det är väldigt sällan vi ser harar uppe hos oss, så det var ju lite spännande. Roligast är klart hundarna som stirrar med stora ögon på rådjuren och säkert funderar på hur i hela friden  man ska få in de bruna djuren i fållan....

Första delen av veckan har varit relativt lugn. Lugnet innan stormen typ...

Måndagen ägnade jag åt att vara med Smilla på studiebesök i skolan på förmiddagen. På eftermiddagen städade jag bilen inför helgens resa. Till och med golvmattorna blev skurade! På kvällen blev det inte mycket gjort. Jag fixade lite i trädgården och pysslade med lite dittan och dattan.

Tisdagen är vår lediga dag och vi började med att få frukost besök och sen slappade vi till lunch. Då drog vi in till stan för Smilla skulle köpa en målarbok. En liten "sand-orm" följde också med hem. Väl hemma så tog jag en snabb träning med Fajta, Smilla en med Bita. Sen klippte jag gräset på träningsplanen medan Smilla for runt på sparkcykeln i en hiskelig fart tills Siss kom på besök.

Så var det kväll och vi spelade lite spel innan Smilla somnade och jag satte mig vid datorn för sista bokföringen innan deklarationen på måndag. Avslutade med Lost såklart!

Nu sitter jag i skolan i Falkenberg och ska under föreläsningen bokföra lite till och förbereda matte lektionen jag ska ha i morgon i F-1 i Bläshammar. I kväll är det kursavslutning och efter det ska jag och Josse försöka träna lite.  På torsdag eftermiddag kommer Camilla med barn och nån gång ska jag försöka få packat också. Sen fredag förmiddag bär det av till Kil och talangläger!!

Kommentarer
Postat av: Kitty å flåcken

Tack för grattiset ;-)

Hihi det är kul att läsa bloggar hos talang gruppens deltagare. Vad gör man när man ska iväg på talang läger som verkar vara gemensamt för många. Jooo man städar BILEN??!!!! Skurar den in i minsta skuvhål ;-)

Hörs vi inte innan så ha det kanon och tänk inte på alla dina bryderier. Och lova å hälsa Ulf Karlborg från oss ;-)

2009-04-29 @ 11:34:54
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: lotta med Juni o Cola

å så kul att åka på talangläger..spännande att få höra hur det var...OM du talar om det förståss:)ha det så kul:)

2009-04-29 @ 18:25:40
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0