Effektiv

efter gårdagens stilla sittande i regnet hos mor så var jag bara tvungen att GÖRA idag!

Började med att plantera lite blommor i nya rabatten. Fick två hinkar av Ellinor som var tvungna att komma ner i jorden, även om rabatten inte ännu är färdig.

Sen la jag ut nya kantstenarna där. blev iallafall så det räckte till en kortsida. Och gångplattorna till hundgården grävde jag också ner. Tjusigt värre!!

Sen satte jag igång med de andra rabatterna, så nu är det svart och ogräsfritt mellan alla plantor.

Nästa projekt var gräsklippning. Jag klippte träningsplanen i fredags, så nu var det "bara trädgården".

Sen bar det av till stan för lite inköp av mjök och andra super-roliga saker!

ut på baksidan när jag kom hem för att plocka lite björnbär. Härligt att bo på landet/i skogen. Behöver inte gå utanför tomtgränsen för att hitta tillräckligt för några pajer. Ändå är inte så mycket moget ännu! Så jag skickade iväg Chrille, Smilla och övernattningskompis för att plocka mer ute vid vägen. Syltkok på schemat i kväll alltså!

Nånstans här mellan så fick jag till varsitt träningspass med vovvarna. Idag SLÄPPTE inkallningen med Fajta! Äntligen lite fart igen!!! Bita var galet fin i fria följet och det kändes kanon bra att träna idag!!

Kommentarer
Postat av: Anna & Juni

Vad avslappnande med en massa trädgårdsarbete!



Skönt med bra träningspass! Ses snart, ska bli så spännande!

2009-08-16 @ 22:28:27
URL: http://www.annaronge.com
Postat av: Smulan

Björnbär som är så gott =0)

Skitsnygga betongisar ni gjort , hoppas de pryder sin plats sen.

Här har det bara varit sjukt sen i fredags...måtte han få komma iväg till skolan i morgon...magen är kass av antibiotikan så man vet aldrig...

Ha en bra dag

2009-08-18 @ 15:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0