Packa, fixa, dona och så ett genrep med polarna!

Ja, fredagen kommer verkligen att bli en sån där "mittemellandag".

Jag ska packa inför helgens resa, blommor ska vattnas, mat här hemma ska fixas, tvätt ska vikas... jag ni vet allt som hör vardagen till, men med den lilla extra kryddan att få åka i väg på en riktigt hundlig helg.

Det värsta med att åka iväg en sån här kort tur, och då menar jag inte aståndsmässigt, för då här långt har jag då aldrig åkt för en " helt vanlig" tävling, utan att det bara är en natt borta. För även om det bara är en dag man ska vara "ute" så behöver man vara förberedd på gassande sol, pissande regn och stormiga vindar. Alltså måste man ha med svala kläder, varma kläder, torra kläder..... Nu säger ju alla prognoserna att det ska bli 20 grader varmt och strålande sol, men hur ofta är progroserna rätt? Och vi ska ju dessutom träffas på klubben där uppe på lördags eftermiddagen för ett genrep på lördagen och då ska det minsann regna säger prognosen!
Det känns liksom lite mer motiverat att packa mycket om man ska vara iväg länge och jag ska ju faktiskt bara vara borta en natt! Jag ska iallafall packa med mig min egen kamera denna gången så jag inte bara behöver snylta på andras bilder..... om jag kommer ihåg att ta med den...och sen kommer ihåg att packa upp den... känner mig...

Det ska iallafall bli riktigt kul att åka iväg med talanggruppen igen! Vi har blivit en härlig grupp som jobbar ihop på ett kalas bra sätt. Ingen bryr sig om hur någon annan tränar, är eller har för hund. Alla ser bara till varandras och sitt eget bästa utifrån de förutsättningar vi alla har. Och vi hejjar och stöttar varandra på ett väldigt trevligt sätt. Jag är grymt glad över att fått vara delaktig i den här gruppen om det så bara blir en kort period! Nästa vecka ska vi få reda på om vi är "direkt kvalificerade" till nästa omgång, eller om vi behöver söka igen, eller kanske mogna lite, eller att ledningen helt enkelt tycker att vi har så mycket kött på benen att vi själva får anmäla oss på rankinglistan och slåss om en plats i landslaget. Stannar man i gruppen så väntar ett läger i Grängesberg senare i höst med en hel helg INOMHUS träning!!! Det hade inte varit helt fel! Även metalträning är utlovad vid det tillfället och sånt ÄLSKAR jag! Så det hade ju varit kul att vara med på.

Men först fokuserar vi på denna tävlingen och tar allt som kommer efter, ja det tar vi efteråt! Jag tror detta ska vara min målbild när jag går in på plan denna gången!




Det spelar kanske ingen roll om vi vinner över andra, det viktigaste just nu är att vi vinner över oss själva. Jag har ju lagt om vissa detaljer i Fajtas träning och det ska bli riktigt kul och se hur det håller på tävling. Tävlingen är ju ett kvitto på hur vår träning fungerar. Hur det går för andra, det kan ju inte jag påverka. Ibland är några bättre, andra gånger inte. Det enda vi kan göra är att prestera så bra vi kan under just den dagen. Det är ju så mycket som ska hålla ihop på en och samma dag. Jag pratar ofta om den där lilla magiska asken, som man vill lägga ner den där perfekta inkallningen, underbara ruta eller vad det må vara som dyker upp på träningspassen. Lägga ner momenten i asken och sen på tävlingsdagen, glänta på locket och låta alla momenten som man samlat på sig sprida sig över planen och då såklart också göra 320 poäng. men så ser ju inte verkligheten ut...och tur är väl det...annars hade vi ju haft 320 poäng allihop.. men det jag vill komma fram till är hur svårt det är att få alla 10 moment att fungera prickfritt på en och samma gång. Men håll tummarna där ute för att det fungerar så bra det bara går!

Nähä! dags att fixa frulle och sen sätta igång med dagen!

Kommentarer
Postat av: Josse

Håller alla tummar och tassar för er!

2009-08-21 @ 11:08:24
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Camilla Svenäng

Fett lycka till! You can do it!



Jag väntar med spänning på rapport!

2009-08-21 @ 11:40:23
Postat av: Camilla Svenäng

You can do it!



Ha en härlig, innehållsrik helg!



Fett lycka till på tävlingen.

2009-08-21 @ 11:45:35
Postat av: Anonym

Gillar tanken om den magiska asken...

och den där målbilden är helt suverän tycker jag.. ;)

Ses imorgon!!!

2009-08-21 @ 13:08:58
Postat av: andrea & goliath

Hmm.. nu glömde jag namn... igen... :)

2009-08-21 @ 13:09:54
URL: http://www.andreaaxelsson.dinstudio.se
Postat av: Sara

Ska bli grymt skoj att se er på söndag för givetvis står vi i hejjar klacken :)

2009-08-21 @ 18:58:09
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Kia

gillar din målbild! :)

2009-08-21 @ 21:53:27
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Camilla Svenäng

Gillar inte din kommentarsfunktion! :-(



Jaja. I-landsproblem!!!!



Kör nu hårt i helgen.

2009-08-21 @ 22:23:25
Postat av: Susanne och Donne

Kul med tränings och tävlingshelg :-)!

Lycka till!



2009-08-22 @ 09:49:10
URL: http://welcome.to/puli
Postat av: Kajsa

Heja!Heja!Heja!

2009-08-22 @ 18:49:41
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/
Postat av: lotta med juniocola

heja heja vi håller såklart tummarna.tror ock att det kommer gå super för er ändå:) den där magiska asken skulle vi behöva, alltid är det NÅGOT som gå på tok!

2009-08-22 @ 23:23:47
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Kitty å flåcken

Och hur har det gått??

2009-08-24 @ 06:02:13
URL: http://www.hundtrim.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0