Kurser

Kurserna drog igång för ett tag sen och upplägget med varannan söndag passar mig perfekt!

I går var det dags för andra tillfället som innehöll "gå fint" i vardagsgruppen och "fritt följ" i tävlingsgruppen.

Vardagsgruppen imponerade även denna veckan stort. In kommer ett gäng "rabbiata" unghundar (och nån enstaka "åldring") som låter värre än Magnus Uggla på scen. De skäller och drar runt med sina förare i kopplet och är allmänt störiga. Men så börjar vi jobba med dem...och herre gud!!! vilka duktiga förare som lyssnar, tar till sig och försöker!! Passet igår gick så kanon man bara kan tänka sig. Alla förarna lyckades få sina hundar att gå fint i koppel runt konor, varandra och med mig och Fajta kampandes i mitten!! Tänk så lätt det kommer bli för dem sen när de kan träna hemma utan störning, och vad roligt det kommer att se ut när de går sina kvällspromenader! Hoppas att flera tog till sig tipset med en godisburk i hallen, så man INTE råkar glömma godiset!!

Tävlingsgruppen vet jag inte vart den blev av. Tiden tog slut alldeles för fort. Hade sett framemot 1½ timme underbar träning med det viktigaste momentet av alla. Men...vips...så var tiden ute och vi drog över en rejäl stund och jag kände ändå inte att vi fick gå igenom så himla mycket.... Men jag tror, och hoppas, att förarna var nöjda och belåtna när de kom hem. De var väldigt duktiga allihop och jobbade kanon med sina hundar som vanligt! Det som var extra kul igår var den variation av erfarenheter som fanns. Allt från absolut rena nybörjare till klass 3 ekipage. Variationen är nyttig för deltagarna och framför allt väldigt stimulerande för mig som instruktör. Även om det blev mycket grundträning idag, så är det vissa saker som man kan lägga tyngdpunkt på med de erfarna respektive de nya ekipagen!

Jag var iallafall nöjd när jag kom hem. Det var ISANDE kallt i ridhuset och den vedeldade värmen som slog emot mig när jag kom innanför dörren var helt underbar!! Med en kopp kaffe och en filt så tog det förvånandsvärt kort tid tills jag tinade.

Kommentarer
Postat av: Hunny

Efter noggrant övervägande med husse har vi kommit fram till att vi gärna vill byta Vilja mot Bita. Efter 1 månads intensivt fritt följ träning kan vi kanske tänka oss att få tillbaka henne, kanske ;)

2009-02-02 @ 21:47:30
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0