resume

Så var helgen över, och lite har vi fått gjort iallafall!

På lördagen drog jag ner till Halmstad med vovvarna i Mussis bagage. Bita tyckte det var en fruktansvärd upplevelse att sitta i det trånga utrymmet, men vad gör man inte för att få följa med. Jag styrde mot Styringe, där det var agility tävlingar. Väl framme slängde jag över hundarna i Josses bil och gick upp för lite fika och snack. Sen fick Bita följa med in på läktaren och det var nog det häftigaste hon varit med om i hela sitt liv! Hon gnällde, skällde, charmade och levde rövare! De där tramsiga hundarna som sprang där nere och gjorde massa fel, de hade hon gärna velat tala om ett och annat för.

Josse hade dessvärre redan hunnit göra debuten med Melvin, när jag kom, men andra starten fick jag agera "dogwalker" och skrämde nästan slag på Josse när jag hade försvunnit med hennes nya stjärna på en kisserunda.

Loppet jag såg gick kalas bra. Pellen hade lite svårt för det tunga underlaget och var nog en smula trött, efter en låååång dag. Men jag tycker de skötte sig kalas bra. En miss i slalomet och snopet nog ett rivet sista hinder. Men det gick betydligt sämre för andra, så en 8:de plats av 40 startande var ju inte fy skam. Osis var att bara 7 ekipage fick priser. Pelle var helt klart värd en liten rosett tycker jag. Den kunde han retat Busy med länge tror jag.

I väntan på resultaten så fick Fajta följa med upp på läktaren och även hon tyckte det var dålig ordning på hundarna som sprang. Men hon var betydligt lättare att hantera där inne och jag passade på att träna lite fritt följ i ridhuset medan Josse lusläste resultaten när tävlingarna var över.

Sen drog jag vidare mot Frösakull. jag hade lånat en leksak och några koner av Josse och parkerade vid tennisbanan för lite träning.

Bita fick komma ut först och slog mig åter igen med häpnad. Koncentration och härlig känsla. Det har ju varit ett par sånna GULD träningspass med henne på sista tiden, varvade med galenpanna andra gånger. Och jag tror jag har kommit på varför nu. Jag har ju periodvis tyckt att hon är lite störd av miljöer, men det är nog inte där felet ligger. Det är nog bara så att jag är bortskämd med en träningsmaskin i Fajta. Henne kan man plocka fram när som helst på dygnet och bara gå rakt ut och köra. Bita behöver nog lite förberedelser, eller rättare sagt lite mer stimulans innan hon har "landat nog" för att kunna träna. Jaja...återstår att fundera på. Hon gjorde iallafall kanon bra ifrån sig och även läggande under marsch satt som en smäck för första gången!

Fajta fick också köra såklart och visade gamla takter i rutan. "Kan själv" kallas det....Man blir lite sne när man skickar till konen som hon rundar perfekt och drar 90 grader mot rutan.....själv......på eget initiativ.... mycket konträning på schemat denna veckan alltså.. Annars var hon underbar. En fjärr som slutade 20 cm BAKOM linjen är ju inget jag tycker är fel precis. Gör hon på det viset på träning, så visar det bara att hon har rätt tänk i huvud och kropp och i en mer skarp situation på tävling så kommer den att vara perfekt! Läs förresten gärna Andreas funderingar kring fjärren i ett svar i hans gästbok.

Sen var Mussi hemma och vi kunde byta bil! Skönt med min egen, även om Mussis var härlig att köra och framför allt ap-billig!!


I går tog jag med mig gubbe och dotter + hundar till stranden för en promenad. Eller ja..vi promenerade och Bita simmade..... Härligt med kallt. Det blåste så in i norden där nere! sen blev det inte mer hunderi den dan....


I dag drar vi på sim och massage med efterföljande träning. Fajta blir ompysslad och Bita får träna. Josse tar med sitt gäng och vi tänkte hitta nåt trevligt ställe längs med vägen och träna på. Finns inget så blir det väl klubben tror jag. Chrille är borta i veckan, så det blir lite pysslande för att få ihop det denna veckan. I morgon blir det nog träning hemma på förmiddagen (nån som vill komma), sen Camilla träff. På onsdag tar jag med hundarna till Falkenberg och åker inom josse på vägen hem och tränar där. Torsdag har vi årsmöte på kvällen och jag hoppas jag hinner lite träning på kvällen. Fredagen....jag den vet jag inte riktigt hur jag ska göra med. Antagligen blir det ett snabbtpass på förmiddagen, för det ska packas inför helgen också. Sen är det alltså tävling både lördag och söndag som gäller. och kurs söndagkväll också! Hundligt värre!!

Nu är det nog bäst jag sätter igång att bokföra...det ska ju också göras!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Där ser du! Bita är bara lite galen. Det är inget fel på huvudet.

Ler



Ha det!

2009-02-22 @ 07:56:09
URL: http://vallby.blogg .se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0