Världen är upp & ner

Här klär jag upp mig, sotar fransar och svassar runt som värsta blondinen på bilbesiktningen. Men vad hjälpte det? Föga...

Först så låtsades jag så där gulligt oroad över vart varningstriangeln fanns... måste nog dubbelkolla...fnissar jag och...dra på trissor...där ligger den...exakt där jag la den 15 minuter tidigare!!

Han bankar, gasar, hissar upp, hissar ner, hissar upp igen och lyser med alla miljarder ficklampor de verkar ha på det där stället. Anställningskrav: Ljushuvud månne?

Jag förklarar allt som händer högljutt, med pipig röst för Smilla som är måttligt intresserad. Nu måste han väl ändå tycka synd om stackars lilla, nervösa jag som blinkar och är såååå oroligt för lilla bilen.

sen tar han bilen och kör iväg in i ett litet rum. Och där inne händer det grejjer vill jag lova. Min perfekt bil förvandlas till ett trasigt monster med fel färg på de ilskna ögonen bak...

Och det var minsann inte det ända han förstörde. Glapp i något styrande.... vad fasen menar han med det? Jag styr och ställer både hemma, på jobbet, i skolan och med mina hundar. och inte 17 är det något glapp där. Möjligt vis lite glapp i käften då och då, men det har ju inte med bilen att göra!

Sen var det något ojämt med bromsarna bak...hallå... jag har liksom bara en bromspedal, inte kan jag väl bromsa ojämt då?

Nä.... den där färgglada oranga lappen han klistrade på mitt protokoll, den kan han minsann klistra någon annanstans i fortsättningen! jag hade ju ändå på mig en rosa klänning! var inte det färgglatt nog???

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nääää... inte ens fniss och rosa klänning hjälpte? Det tycker jag var dåligt. Kunde inte den trevliga sevicemannen (för det är väl det dom är, eller) bara bytt lite lampor och sånt åt dig? För inte kan väl du...?

2009-02-10 @ 22:22:18
Postat av: Kia

Du måste försöka få mer kontroll över din bil, istid i 1 månad rekommenderas.

För mer kontroll över besiktningen krävs nog ordentlig kort, kort kjol misstänker jag. Fast, är du säker på att han inte var bög?



Tack för idag, nyttig träning som tusan! Pysen fastnade visst på bild i min blogg, hur gick det till tro? Jag gillar ju inte katter ;)

2009-02-10 @ 22:32:04
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Åsa

Kia: han var rätt ok tills han varit i det där märkliga rummet. Han körde in som en helt ok, kille i yngre medelåldern och kom ut söm en lönnfet gubbe, med skäggvårta på näsan och fula tänder....

2009-02-10 @ 22:56:24
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Ellinor

Kjolen var nog inte kort tillräckligt ,så har dom ju så jäkla bra belysning

2009-02-11 @ 09:18:58
Postat av: Kitty å flåcken

Sorry Åsa, det syns ju på långt håll att du e brunett och inte blondin. Tror han genomskådade dig rätt fort å ansåg att "den här smarta bruden borde ju faktiskt ha stenkoll på bilen". En äkta blondin (hihi) får ju framlyktora inställda utan att ens be om det för de tar liksom för givet att man e sten dum (eller man e man kanske det haha). Kalla det fördomar eller vad du vill men ännu har jag inte behövt byta torkarblad själv ...... man bara köper dom och vips är de bytta ;-) Men nu vill vi ju se bildbevis på svarta frasar och rosa klännig ;-)

2009-02-11 @ 09:19:37
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Kia

rummet kanske var en föråldring/förfulningsmaskin? Så det var inte bara killen som blev gammal o ful utan även din bil? Det skulle ju förklara ett och annat...

2009-02-11 @ 10:09:48
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Smulan

Men Åsa!!! Rosa är förlegat hos männen..du skulle ha satt på dig lite svart och vitt i stället..låtigt spetsen på bh:n sticka fram lite och kört stilen...Du är ful och kommer INTE att få mig även om du släpper igenom bilen din sork!!! Funkar varje gång

2009-02-11 @ 15:32:05
Postat av: lotta, Juni o Cola

haha nääj, han måste vart lagd "åt andra hållet"!!

2009-02-11 @ 18:07:09
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0