Där fick jag

Här har jag gått och längtat efter kyla och vinter....och nu har det slagit till. Isande kallt ute och strålande solsken! Helt underbart!!!!!!

Mindre underbart att det är iskallt här inne också. 14,5 minus i morse när jag gick upp, i köket, och där har vi ändå ett av husets få element igång......

In med ved, på med filten, kaffe i högerhand!!!

Men vinter är det! Såååå härligt!! Ljust, friskt, härligt och det ända som saknas är snön!!



Gårdagen spenderades i Göteborg på hundmässan MyDog. Jag och Josse åkte upp med Smilla och Isabell. Strosade, shoppade och klappade hundar. Märkligt att det kan vara så spännande att klappa hundar när de tillsammans har 17 hundar hemma....barn är allt bra märkliga!

Jag fick med mig lite prylar hem. En ny luddig kampleksak, ett nytt BackonTrack täcke till Fajta, ett par gymapdojjor (märkligt att man åker på hundmässa och köper skor till sig själv, men hallåå...de kostade 150 SPÄNN), lite tuggben och annat smått och gott. Skulle köpt en tygbur och en bilbur, men det fanns inget jag gillade. Jag kör med enkelbur i bilen just nu. Det har fungerat bra ett par år, men nu har jag j oftast bägge vovvarna med mig och då känns det lite trångt. För att inte tala om när jag och Josse är ute på äventyr och har som sport att klämma in så många hundar i en bil som möjligt... Får se om det kommit in något nytt tills i morgon.

I morgon ska vi som sagt starta i lydnaden där uppe. Känns väldigt nervöst.... varför? Jag brukar inte vara speciellt nervös när jag ska tävla, och jag inser att detta är en tävling, precis som vilken som helst. Ändå är det en gnagade oro i magen på mig. Hur ska Fajta reagera i miljön som är så totalt olik det vi är vana vid. Kommer hon att fungera, lyssna och samarbeta? Hur kommer jag att reagera på miljön. Mycket folk, grymmt rutinerade och duktiga medtävlande. Många ögon som ser och tycker..... Det ska iallafall bli JÄKLIGT spännande och en helt ny upplevelse och erfarenhet!!



Dagen då? Den kommer att ägans åt packning och hundträning. Dels ska jag packa en liten "träningsväska" inför morgondagen och sen ska jag packa för Karlstadresa onsdag och torsdag. Det är lite kvar att fixa av skolarbetet som ska vara färdigt till redovisningen i Karlstad.
Träna kommer jag antagligen att göra i två omgångar. Antagligen går jag ut om ett tag och kör lite av de momenten som jag inte behöver hjälp med, fritt följ, dumrutan, fjärren typ. Sen blir det klubben i kväll med Josse (nån mer som vill följa med, vi är nog där vid 19 tiden?)

Får se vad klockan blir i morgon kväll och hur mycket ork det finns kvar för bloggning. Annars får ni hålla er till tåls till på fredag när jag är hemma igen. Men någon mobilblogg blir det säkert!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Pust vilken tur att den tropiska värmen hos er gav vika....nu känns det inte som om golfströmmen har valt fel väg längre.

Som vanlit hålls tassarna, matte ska inte tro att Fajta kommer att jobba på annat sätt än vanligt...

kram

2009-01-05 @ 15:42:50
Postat av: Camilla

Vi kommer och hejjar! Och jag tror jag vet hur du känner dig... men det kommer att bli skitkul!!

2009-01-05 @ 16:46:09
Postat av: Kitty å flåcken

Iiiiiiiiiiii de va ett kallt kök, det slår vi inte, vi har iaf plus i vårat på mörra ;-)

Men appropå många hundar i en bil.

En sommar för hundra år sen (känns de som) var en kompis till mig och jag på vallkurs hos Harry Thomson i Dalsland en vecka.

En st Afghan pojke modell större.

En st Borzoi.

En st Pyrreneeisk vallhund.

Tre mudisar.

Hmmm kanske skulle säga att bilen var en Fiat UNO plus packning för två vuxna o alla hundarna för en vecka ;-)

Lycka till i morron, håller tummar å tår för er ;-)

2009-01-05 @ 19:09:44
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Kitty å flåcken

Iiiiiiiiiiii de va ett kallt kök, det slår vi inte, vi har iaf plus i vårat på mörra ;-)

Men appropå många hundar i en bil.

En sommar för hundra år sen (känns de som) var en kompis till mig och jag på vallkurs hos Harry Thomson i Dalsland en vecka.

En st Afghan pojke modell större.

En st Borzoi.

En st Pyrreneeisk vallhund.

Tre mudisar.

Hmmm kanske skulle säga att bilen var en Fiat UNO plus packning för två vuxna o alla hundarna för en vecka ;-)

Lycka till i morron, håller tummar å tår för er ;-)

2009-01-05 @ 19:11:25
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Kitty å flåcken

Hmm inte meningen å lägga in två ggr ju .....

2009-01-05 @ 19:12:02
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Mariana

Varför har du inte sagt detta tidigare att ni ska tävla på My dog? Jag vill ju självklart se er, men vet inte om det går in i min tidsplan, beror ju helt klart på när ni ska starta. Hade vart så mäktigt att få se er där. Kram

2009-01-05 @ 20:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0