Nytt År!!

Året avslutades och nya året påbörjades med en hejdundrande fest hos familjen Rundqvist! En härligt tillställning som bjöd härligt sällskap, god mat och "vacker sång"...ja, det blev verkligen en toppen kväll.

Sent i säng och tidigt upp. Smilla har fortfarande inte riktigt förstått begrepp som sovmorgon.....Men det gick bra det med. Vi bjöds på frulle med danska "rundstycken" och otroligt gott kaffe. Helt klart en av mina favoriter. En indiskt blandning från Kahls...måste försöka hitta den själv. Rund, fyllig och mild..

När jag skakat liv i Chrille vid tre tiden, så tog han några stapplande steg till bilen och vi drog hemåt. Hemma var det IIIIISSSSKALLT!!! Vårt hus är inte gjort för varken vinterkyla eller ensamhet. En brasa, filt och en tv, som inte gick att kolla på. Vår antenn är uppenbarligen inte heller konstruerad för kylan....

Idag har vi åkt till Mussi som fick en "uppfräschning" av sitt badrum i julklapp. Efter lite ändringar i planerna så blev det så att jag inte kan göra så mycket. Vi hade tänkt att måla och fixa, men det får vänta och det blir bara möbler som ska in och upp. Det är inte min starka sida att fixa sånt, även om jag är bra på det mesta. har ju tex satt ihop en tv bänk med en "fick-skruvmejsel". Allt går om man bara vill!

Blir det lite tid över idag så kanske jag åker bort till brukshundklubben här i Halmstad och tränar lite. Har inte med några träningssaker, men mna kommer ganska långt med sig själv och lite fantasi. Kanske blir det över lite småbitar av steken som doftar i ugnen som vovvarna kan få som belöning....De andra pratade om en promenad på stranden. Bita kanske kan gå med dem så får jag och fajta lite "egen tid": Fast det är frågan om jag vågar släppa ner "sjöodjuret" dit. Bita är en hejjare på att bada och det spelar säkert ingen som helst roll för henne att det är -9 grader ute. "-Vinterbad sägs vara bra för hälsan", hojtar hon här i bakgrunden. ...ja vet inte det jag......

Kommentarer
Postat av: Smulan

God forsättning.

Kul att läsa att du inte förlorade tränings suget vid nyårs skiftet.

Vinterbad med päls??? Funkar säkert bra så länge man är i vattnet men sen då....brrrr.



Lycka till på hundbiten och låt 2009 sopa banorna med framgångar.



Kram

2009-01-02 @ 20:42:00
Postat av: lotta, Juni o Cola

varma bad inne i badkaret..DET är bra när det är kallt. Ha det så bra;)

2009-01-02 @ 20:54:00
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

haha..ja gör det du..fast det finns väl tyvärr alltid nån annan hane i närheten;) men det är väl skönt att kastrera dem ändå..ökar väl chansen att få behålle de små liven..att de inte drar i väg o slåss med andra hormonstinna killar:) hälsa bordisarna:)

2009-01-03 @ 11:02:07
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0