Slagen hjälte

Han har kommit hem!

I morse låg han på trappen... trött....smutsig....hungrig.....efter fyra nätters levande på luffen..... Han var efterlängtad vill jag lova...Smilla vaknade i natt och grät efter sin älskade kisse.... Hundarna pussade och pussade på vår lille prins....

Nu hotar jag honom med bad och borstning. Det sista tycker han är helt ok, men det där med bad vet i tusan. Smilla tror att han kommer att riva mig som 17. Får se hur jag gör, provar första att borsta honom ordentligt, hjälper inte det så låser jag in oss i duschen....

Smilla är fortfarande febrig, men inte riktigt lika varm som igår. Håller tummarna för att det är en helt vanligt "tillbakapådagisfeber" och inte influensan.....hon har ju faktiskt ätit en halv glass idag....

Det innebär dock lite ändringar i veckoplaneringen. Jag skulle åkt till Kungsbacka och tränat med ett nytt gäng i morgon, men det får bli vid något senare tillfälle. På kvällen är det styrelsemöte, tisdag vår vanliga lediga dag och träning på kvällen. Sen åker Chrille till Sälen och jag blir gräsänkling till på söndag. Och på söndag drar kurserna igång! Det ska bli roligt! Mycket nya ansikten och nya hundar, alltid spännande!

Nu sätter jag mig i soffan och njuter av min nya värmare...egentligen helt ok med febrigt barn, om jag får vara lite självisk...

Kommentarer
Postat av: lotta, Juni o Cola

haha..jo, ibland är det skönt att få mysa i soffan med gott samvete..man kan ju inte gärna bege sig ut på hajk när man har en sjuk liten ungsrutt hemma:) hoppas att hon kryar på sig snabbt bara ;)vad sköönt att missen kom hem..haha, kan du inte be någon att fota om du beger dig in i duschen med katten..kanske vi får se lite nya "kommalosstrix";)

2009-01-11 @ 14:49:40
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

fast jag skulle ha tillagt. ingen rysare va?..bara de roliga klippen, kanske går bättre än du tror;)

2009-01-11 @ 15:36:28
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Har hon inte blitt riktigt sjuk nu så är det nog bara en tillbaka bacill...jag håller allas tummar i världen för det.

Här trodde vi att vi var på bättringsväg..pyttsan!

Linus ligger på soffan med ny feber topp och likaså jag åkte på en ny...denna gången "bara" 39,8 ...fan jag tror verkligen jag ska dö och Linus är lika övertygad...

Krya på er och lås in Pysen ....

2009-01-11 @ 20:19:04
Postat av: christel

Halloj Åsa...Nu har jag talat med Vallninginstruktörerna i Varberg, så dom tyckte jag kunde hoppa in i en kurs som startar snart..jag skäms att jag inte tränat vallning med Mac..men det har ju varit så mycket för mig på sistone med allt vad livet bjuder på..men lite träning i vall ska jag bjuda på till mina hundar nu framöver..det är dom sååå väl värda min små gullegrisar :-)

Fete svart/vita pandan mår bra nu och jag har sagt till honom nu att han helt enkelt INTE får halta till Malmö tävlingen..blir en riktig veteran tävling då både Zammy & zsa-zsa(camilla) startar :-)

Nu har jag en del inomhus tävlingar kvar fram till mars planerat..sedan kör vi bruks och vallning ett tag här :-)

see u

2009-01-11 @ 20:51:19
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: christel

Hallojsan.. usch dessa datorer, slant på fel tangent tydligen och hela mitt inlägg försvann..och nu får jag skiva om allt igen..ja ja..så e det bara..Zammy min söta tjocka svart/vita panda mår bra nu :-) så det blir väla Malmö iallafall om han nu håller sig fräsch :-) riktig veteran tävling då zsa-zsa(10 år) oxå ska starta med camilla!! :-)..har talat med Elenor så nu blir det vallningskursen snart..ska bli underbart roligt att valla igen..jag lääängtar!!!

see u

2009-01-11 @ 20:56:05
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Kitty å flåcken

Ohhhh vad glada nyheter. Pysen tebaks. Vet själv hur det är med dessa utekatter. Fick för mig igår att en jägare ute på fältet här slängde in nått vitt i bilen och körde (vår Maya är ju vit) ............. Hade vaken mardrömmar tills hon kom hem på kvällen ;-)

Testa torr shampo på kissemiss. Sånt med silicon i så går det dessutom lättare att borsta ;-)

2009-01-12 @ 12:23:05
URL: http://www.hundtrim.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0