Tävlingar i vår

Sådär.... Nu är det anmält och betalt till vårens tävlingar. Jag vet egentligen inte hur våren kommer att se ut med ev löp och parning. Men jag utgår ifrån dagsformen och då är iallafall planen lagd.

Vad gäller hundträning så har det varit minimalt av den varan den sista veckan. Eftersom Smilla har varit dålig och Chrille har varit iväg så har jag knappt varit utanför dörren och än mindre kunnat träna hund. Men förhoppningsvis så blir det ändring på det nu. Chrille åker iofs iväg på mässa på tisdag, så kvällarna försvinner, men nu har jag ju lite dagar till förfogande istället.

Idag däremot så stannar jag inne. Vi kanade till stan i morser, jag och Smilla. Riktigt ISgata. Bärgningsbilen stod en bit bort på vår väg och drog precis upp en bil när vi körde. Och jag fryser..... och har ont i huvudet...

Jag har faktiskt varit duktig och läst första boken i den nya kursen. Så jag ligger bra till i skolan just för tillfället. Himla skönt!

Min huvudvärk började redan igår kväll, vid 22 tiden. Vi hade kurs start igår, jag och Josse. En grupp med vardagslydnad och en med tävlingslydnad. Jäklar vad roligt det är med kurser egentligen! När man väl står där. Planeringen är väl så där kul...men oj vad det är utvecklande, spännande och SKITKUL att stå där omringad av ett gäng med otroligt duktiga och motiverade hundförare och härliga hundar! Starten var verkligen jättelyckad. Massa nya ansikten och en del "gamla bekanta"!! Men sen efteråt så är man helt slut...i kropp och själ... och huvudvärken kom som på beställning....

Kommentarer
Postat av: lotta, Juni o Cola

lutigt..vi satt också o kollade o planderade tävlingar, prov .. igår:)men vi har inte vart så duktiga och anmält ännu..bara skrivit upp ett "drömprogram";)få se hur det blir! Lycka till med alla tävlingar!

2009-01-19 @ 14:20:14
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: frida

Visst är det härligt att se hur hundarna utvecklas och hur man utvecklas själv =)

2009-01-21 @ 22:27:04
URL: http://fridaljunggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0