Varmt igen

I eftermiddags kom hostan och nu till kvällen en rykande het feber.....Stackars lillan....

Och Pysen har fått sin tid hos frissan. Gud så svårt att få tag på alla tovor! Och varje gång jag klippte i nån så såg jag rött, rosa och tänkte HJÄLP!!! Men det var bara den röda pälsen som lösigenom varenda gång..... Fick bort så gott som alla utan de på insidan av bakbenen. Det är väl sånt som man får hjälp av sin uppfödare med, "livslång support" minns jag minsann att det nämndes något om.... Torrschampoot fungerade alldeles utmärkt. Var han inte läcker innan, så är han minsann det nu, vårt ståtliga lejon! Måste ta kort på honom i sin vintermundering!

Kvällen har tillbringats på klubben med träning. Fajta var urhärlig idag, så där lagom överladdad att man får kämpa för kontrollen!! Härligt! Bita var så där jobbigt överladdad, så där så man inte orkar behålla kontrollen.....

Kommentarer
Postat av: christelmedflock

Hej. Du har fått en utmärkelse min vän..!! :-)

2009-01-13 @ 23:13:51
Postat av: Kitty å flåcken

Hmmm nu lockade du fram pälsvårdaren i mig ;)

Tänk på när du tar en tova att INTE dra i den. För då drar du upp en "skinn topp" som du helt enkelt riskerar att klippa av!! Sätt in ena skänkeln av saxen inne vid huden och klipp rakt ut i hårets växt riktning så du delar tovan på två delar på längden liksom. Ev kan du behöva dela tovan fler gånger på längden. Sen ska du se att det fantastiska händer att du kan "plocka" bort den med fingrarna och det är iaf liiite päls kvar där.

Du kolla med frissan så de inte tänker raka ner hela Pysen. Lycka till (om det inte nu är ironiskt att säga så)!! Klippt päls blir lätt ännu lättare tovig sen .......... blir liksom mer ull i den sen.

2009-01-14 @ 08:26:59
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: lotta, Juni o Cola

isch jobbigt med tuvor. jag tyckte den där furminatorn var toppen..fast den hjälper ju inte på tovor. men har lovat mig själv att borsta tuva 1 g i veckan med den eller borste..så att det inte blir sådär..kattrackarn e inte lika medgörlig som hundarna när det gäller tovutredning..eller borstning heller för den dalen;)

2009-01-14 @ 12:08:53
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Kia

"man orkar inte behålla kontrollen" hahaha :)

Ja ni har allt lite tokiga idéer, låter ju helt självklart om än tokigt. Och det funkar ju!

Nej vittringen hann jag inte med, hade glömt pinnar med. Det får bli nästa gång. De båda bruna behöver träna massor på det! Kul att se Fajtas framsteg där, vilken skillnad!

2009-01-14 @ 16:39:45
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: sofia

Livslång support??? Har jag?? He, he... =)

Jag anlitar alltid grannfrun till att klippa tovor, bland annat...;)

Torrschampoo? Låter intressant och smidigt, var hittar du det?

2009-01-14 @ 17:54:33
URL: http://www.sagatorpets.com
Postat av: Smulan

Rekomenderar stark att du köper dig en tovskärare och lite spraybalsam till han...tovskäraren hittar du i djurshoppen och de är värda varenda krona.



2009-01-15 @ 11:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0