Det finns alltså någon som ser till att saker går rätt till

För jäklar vad pulsen steg igår under melodifestivalen. Inte för att jag tycker det var spännande och skitkul, utan för att det fanns en viss chans (eller snarare risk) att vi skulle skicka en tönt iklädd gummistövlar, utan BH och med flottigt hår till Moskva. Men som väl var ingrep högre makter och såg till att operadivan vann hela skiten, om än med näppe... En operadiva med pondus och röst. Ett starkt nummer och Smillas favorit (hon har visst en viss förkärlek till opera, min dotter, fattar inte vad det kommer ifrån).

Mina favoriter i årets omgång blev helt oväntat Star Pilots. Med ett nummer som jag egentligen tycker är töntigt....fast en viss trovärdighet ger det ju klart att tre av dem faktiskt är piloter. Men det som nockade mig totalt var sångaren Johan Becker. Jäklar vilken pipa!! Synd bara att låten på skivan har ett annat arr än på festivalen, för den är så jäkla grym! Sen är han ju inte jätteful heller för den delen....



Under finalen höll jag tummarna för Alcazar. Jag tyckte deras tuggumipop var roligast, festligast och ja...bäst av de som kommit dit!



Dagen kommer bjuda på lite mer trädgårdsarbete. Igår klippte jag ner alla höga blomsterställningar som jag inte tog i höstas. Helt plötsligt så syns min rabatt igen och skulle väl egentligen behöva en ordentlig lukning redan nu, men jag låter allt ligga till förmån för jorden och för att man fortfarande inte vet om det blir mer vinter. Jag har en del planer för trädgården i vår. dessvärre så kostar alla jäkla planer pengar...vare sig det rör sig om trädgård, hus eller frisyr... Så vi får se vad det blir i slutändan... Jag vill iallafall utöka rosenrabatten på framsidan, göra en ny rabatt nere vid ena äppelträdet och dessutom fixa ett gäng växtlådor för grönsaker och örter och annat smått och gott... Den som lever får se..



Kommentarer
Postat av: Kia

Jag gillade låter "Alla" (Sofia), låten påminner så jäkla mycket om semesterresor söder ut såklart man blir glad av det. Däremot var framförandet platt o tråkigt.



Är inte Johan bög förresten? Typiskt bögar att vara snygga... ;)

2009-03-15 @ 10:43:46
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: sofia

Visste väl att jag kände igen den där Johan:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/article204650.ab?service=print



2009-03-15 @ 11:11:33
URL: http://www.sagatorpets.com
Postat av: josse

Jag tyckte också dom var bäst :o Johan Becker är en stor favvo ända sen han var med i Fame factory.. eller vad det nu hette Bertans program.. tyvärr har han ju varit lite "död" sedan dess :/

2009-03-15 @ 22:19:51
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Anna Hägg

Håller Fullständigt med om melodifestivalen!!!

2009-03-16 @ 15:38:22
Postat av: Hanna

Jag fast såfort Johan öppnar munnen så försvinner det snygga...Jag hejade på Caroline jag! Tänk va kul att skicka någon så udda, tycker dessutom hon hade en så fantastik känsla i låten, man fick riktigt ont i magen. förstår bara inte hur hon lyckades att inte visa trosorna i den korta klänningen, och med den hållningen..?

2009-03-16 @ 19:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0