Host

Smilla låter uselt så hon får vara hemma idag. Helgens fina väder serverade en förkylning som på silverfat! Det är väldigt skönt att då inte ha ett jobb som sliter och drar, utan jag kan enkelt ha Smilla hemma utan pussel och dåligt samvete.

Chrille har dragit iväg till skånelandet och stannar där till på torsdag.

Gårdagen bjöd på trädgårdsfixande, släktfika och hundkurser.

Som vanligt är det grymt inspirerande att ha kurs. Efteråt är man så ruggigt träningssugen! Igår stod "möten/hälsa fint" och apportering på schemat. Vardagsgruppen imponerade återigen stort! Det är så jäkla kul att med dessa ekipage som jobbar så otroligt bra med sina hundar, löser svårigheter och njuter av sitt hunderi! Tävlingsgruppen stötte däremot på en del apportpatruller. Ofta är det leken som felar, men då är det bara till att köra lite andra alternativ, eller göra något annat om det är upproriska tonåringar som inte alls känner för det matte eller husse vill. Huvudsaken är ju att man gör något tillsammans, sen vad det blir är ju i det stora hela totalt oväsentligt! Jag tycker iallafall att det blev ett lyckat pass för allihop. Det är ju inte så himla kul att träna apportering i ett ridhus.... Tom Bita tyckte det var så där med apporteringen där inne, och hon fullkomligt äääälskar ju det annars.

Bita fick vara med som demohund och skötte sig med glans. Mellan så satt hon bunden i en bänk där publiken roade henne. Hon hade en kanon kväll!!

Kommentarer
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

kul med kurs. förstår att du blir taggad:)duktiga, duktiga bita:)ha det fint!

2009-03-16 @ 08:53:36
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

kul med kurs. förstår att du blir taggad:)duktiga, duktiga bita:)ha det fint!

2009-03-16 @ 08:54:11
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Smulan

Jadu åsa...du har det bra du med dina hundar.

jag har det mindre bra jag, med mina grannar :-(

när det äntligen blir tyst i huset så får man tydligen en granne som älskar bränder....har fått bott på gården idag då lyan ovanför sattes i lågor :-(

Nu är det rökigt och luktar fan i hela min lägenhet och det ska saneras och hela köret...surt kan jag säga. Men jag får ju lite att pyssla med :-(

ha det gott vännen

2009-03-16 @ 14:30:02
Postat av: lotta med juniocola

ja..FASA om de skulle springa iväg...hemma hos oss räcker det att kliva över staketet om det kommer en hund förbi...så kan de bli på körda...man läser ju då och då om hundar som bara försvinner..fyy, vad jobbigt att inte veta var de är, hur de mår..osv:(tur att bita var kvar på gården!

2009-03-16 @ 15:21:03
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Kitty å flåcken

Trääädgård ... e det djungeln utanför knuten??

Med inslag av spannar på drift, träbitar som aldrig hamnade där de skulle, konstiga växter, å diverse annat odefinierbart?? Kanske skulle ta ett ryck ;-)

2009-03-16 @ 19:06:09
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Kia

Du har väl inte missat det här?

www.kanal5.se/ballaravstal

Jag kan rekommendera mansfällan och bitterfittan :D

2009-03-16 @ 23:08:18
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0