Hundligt

Helgen är slut igen. Denna helgen gick i hundens tecken tror jag nog...

I lördags styrde jag och Smilla kosan mot Göteborg för en fantastiskt välorganiserad träningstävling. Lottning, tävlingsledare...rubbet!

Fajta gick så där. Efter halva fria följet så hade hon vaknat till liv och utförde alla momenten på ett bra sätt. Bortsett från rutan som hon återigen hamnade i utanför bortre linjen mot utsidan och när jag tog fram henne så kom hon utan för. Fjärren var ruggigt sen, så den tog jag tag i på söndagen.

Sen bjöds det på¨fika i ett mysigt litet tillhåll i anslutning till ridhuset och efter det hade vi en timme ridhustid kvar, så både Fajta och Bita fick komma ut en sväng. Bita tyckte det var skit spännande och latjade runt som tusan. Däremot så ogillar hon redan Andreas och drog sig för att komma för nära honom....

På söndagen satte jag igång att plocka ordning i bilen. Och då, är alla träningssaker redan var framme så fick Fajta sig ett kort pass. Det blev fritt följ med ordentlig fokus på att JAG bestämmer om detta ska gå bra idag. Fungerade bra denna gången iallafall. Sen en ruta som satt klockrent och så satte jag igång att fila på fjärrens förflyttning stå-sitt. Jag kommer att byta kommando och trycka bak henne ganska rejält nu i början. Det fungerade hyfsat och ska säkert bli bra, iallafall bättre, men det tar lite tid..

Senare på kvällen var det dags för kurser igen! Temat för dagen var nosövningar för vardagslydnadsgruppen och rutan för tävlingsgruppen. Det gick kalasbra för allihop!! Nån hund hade lite svårt för nosövningarna, en liten söt JR som tycker att det är sååå spännande att se på alla de andra, nosa kunda han gott göra någon annan gång, men vi fick ett par lyckanden där också! Rutan träningen gick nästan över förväntan. De två nyimporterade BC tyckte det var lite jobbigt att springa ut från sin nya förare, men det fixade sig bra, iallafall med tiken som satte världens sprut ut sista repetitionerna!

Men så är det ju så med kurser...får man ett riktigt bra lyckande på plats så är det en bonus. det viktigaste är att man får med sig vektyg att jobba med själv hemma i en lugn och trygg miljö!


Nu sitter vi strandade här på Nordmossavägen, jag och Smilla. jag lämnade iväg min bil i går eftermiddag och Chrille behövde köra tidigt i morse, så Smilla får vara hemma idag igen. det blir riktigt långledigt för henne, eftersom hon var hemma i fredags också, och i morgon är det ju vår lediga dag! jag ska tillbringa dagen med näsan i en bok. Litteratur seminariumet närmar sig och jag har lovat bort min bok till en kurskamrat...

Kommentarer
Postat av: Mariana

Jag AVGUDAR dina hundliga dagar du har! Önska att jag oxå kunde ta tag i såna dagar. Idag körde jag ett litet träningspass inomhus med Maxen iaf. Så lite duktig har jag vart...men jag skulle haft fler kompisar med lika stort hundintresse som jag själv..jag får göra en kontaktannons :D hehe..ha det gott!

2009-03-02 @ 13:22:07
URL: http://maxdenstore.blogspot.com
Postat av: Smulan

Passa på att njuta av ledigheten med barnet.

Själv häckar jag i soffan med ett sjukt barn.

Kram

2009-03-03 @ 09:07:11
Postat av: Syster

Nu ligger det lite bilder från dagen uppe!

2009-03-03 @ 16:39:45
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/
Postat av: Kitty å flåcken

Men va mysigt å va strandad hemma med lill tösen ;-)

2009-03-03 @ 20:51:01
URL: http://www.hundtrim.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0