Malmö int-rapport

Oj vilken helg! Man blir lite matt av två dagars mässa, två små tjejer med massor av energi, tävling och hotellvistelse.

Det har iallafall varit en bra helg. Alla ovanstående saker fungerade utmärkt!

Josse och Busy gick ut i går och gjorde års debut i hoppklass 3. de rev första hindret på en maxad och hal bana. En trixig väg till näst sista hindret som vållade stora problem resulterade i en snurr och de kom i mål med godkända 10 fel. Helt klart en kanon runda av Josse och Busy!

I dag var det Fajtas tur. jag hade tänkt att ta med henne in i går för lite miljövänjning, men det var så jäkla stökigt så hon hade det bättre i bilen. Där kunde hon ligga och ladda och bli sugen i lugn och ro.

För sugen det var hon! Att åka iväg utan Bita gör ju att man förstår att nu jäklar är man speciell!

Vi gick ut med en av få dubbel 10 orna på grupp momenten. Sen väntan..... Jag hade start nummer 8, så det var ett gäng ekipage och en paus innan det var vår tur. Vi hann se en hel del. Bland annat klubbkompisarna Mona och Karin. Mona gjorde ett fantastiskt program som resulterade i skyhöga 313 poäng. Karin och Hampus visade att även gamla hundar kan och vill. Glädjeskall drog ner poängen lite, men kul såg det verkligen ut som de hade!

Fajta låste sig lite i första sträckan i fria följet och blev lite störd i en sväng, men vi fick en 9 och det tycker jag är kanon!!  vi har jobbat stenhårt med fria följet det sista och det kändes att det gett resultat! Sen vår fasa- gå runt rutan..... Som vi har jobbat och kämpat och gråtit över detta momentet..... domarens kommentar i högtalarna efteråt var det härligaste jag hört på länge "dagens bästa utförande"!!! Say no more!!! Jag älskar min hund, våra träningspass och allt vi har ihop! Sen en inkallning som egentligen kunde varit så jäkla snygg och inte jag gastat allt vad jag kunde och Fajta dödsförskräckt sätter sig på ställandet....hrmmm vi saknar helt klart rutin i dessa miljöerna...eller jag rättare sagt.... Sen den andra aber rutan....som har känts så grymt bra på träning det senaste...den var placerad så hon borde fixa den...men hon kom lite tajt på konen, så vinkeln var inte den bästa och hon sprang (som många andra) till inkallningsplatsen parallelt med rutan där en tejp bit stack upp som markering. Jag försökte kommendera in henne, men hon var övertygad om att hon var rätt, så jag bröt och sprang ut i rutan med henne. Dirr apporten gled hon in i och där av nerdrag för slarv i gripande, samma sak med hopp-metallen. Det var en grymt hal matta, jag får skylla på det. I agilityn flög det hundar till höger och vänster och flera av lydnadshundarna halkade i språngmarschen. Vittringsapporten visade gamla tendenser på att det är bättre att smaka än att lukta. Men vi fick en 7,5 tror jag. Hon lyfte aldrig någon, men öppnar munnen och det är INTE ok. Fjärren var placerad ca 0,3 meter från sargen och då även 0,7 meter från publiken. Här blev hon lite störd och låste sig i några förflyttningar med dubbelkommado som följd. MEN jag testade nya sittet från stå och det fungerade över förväntan, vilket iofs resulterade i att hon slutade ca 15 cm bakom strecket. Lyx problem med en hund som ALLTID satt sig framåt! Jag skrapade ihop 237,5 poäng vilket egentligen inte är ok. Rutan är jag lite sur över, för hon kan bra mycket bättre än så, inkallningen tar jag på mig och därmed har vi förlorat 52 onödiga poäng. resten handlar om orutin på underlaget tycker jag. ok..vittring var ju inte heller så himla bra.... jaja...jag kanske egentligen inte ska vara så nöjd som jag är. Hon fixade en otroligt svår miljö på ett strålande sätt. Pupliken satt nästan i knät på en, det var trångt och stökigt som tusan. Och detta är jag jäkligt nöjd med. Resten är tränings saker och har vi kunnat fixa katastrof går-runt-rutan så ska vi banne mig fixa resten också!  6a blev vi i slutändan och en erfarenhet rikare! och nåt blått band fick vi med oss....för kort för att använda som hårband, så det har Smilla fått till sin pysselsamling.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter som en helt klart godkänd tävling i mina öron Åsa! Och gud va kul att gårutan gick så fint, att friaföljet kändes bra och att sittet på fjärren funkade. Ni är på G, det hör jag. se till att anmäl till ett gäng tävlingar nu, så skall du se att det där lilla sista snart är i hamn.

2009-03-22 @ 19:48:47
URL: http://harlydigahundar.se
Postat av: Kia

wohooo för så snygg dumruta och fritt följ! Kan tänka mig att miljön är grymt svår och detta var hennes andra tävling i sådan miljö, någonsin! Apporteringarna och upptag vet vi ju att hon kan, säkert kass inomhusmatta - japp vi skyller på den!



Härlig vinnarinställningar har du, nästa gång blir ni livsfarliga!!

2009-03-22 @ 22:22:17
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Anonym

Sedär...tror med säkerhet att ni som vanligt charmade både publik och domare och man kan inte alltid få full pott. Härligt att viss störande moment börja få träningsutslag nu.

2009-03-23 @ 20:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0