Solsken och dammråttor

Usch...största nackdelen med vårsolen är helt klart att...det som göms i snö kommer fram i tö....

Trotts att mina fönster är helt igenskitiga så tränger sig solens strålar in och lyser upp det hårtäckta golvet. Askan från spisen flyger runt i huset och blandar sig med all päls i hörn och vrår...och lägger sig över allt i en kaskad av melerade bollar. Så fort någon rör sig så sprider sig en aura av damm och hår som seglar runt tills det hittar en ny plats att lägga sig och reta mig. Trådar från mattan som katten började dra i och Bita hjälpsamt hjälpte till med traslar sig runt fötter och tassar....

Det är såna här dagar man ska hålla sig utomhus..... eller iallafall hemifrån....

Men här sitter jag....ska fylla dagen med först bokföring och sen får jag ta det där härliga fredags fixet...städning...

Träning är bokad sent i kväll och dessför innan behöver jag handla och packa. Helgen ska spenderas i Malmö med hund, hund och åter hund! Eller rättare sagt hund, hund, dotter, vän och dess syster. Vi ska bo lyxigt på hotell och ha en underbar helg, med förhoppningsvis lite trevliga resultat med oss hem. Bita åker på weekend hos min syster och Chrille åker och jobbar hos min bror.

Sen på måndag ska jag, Josse och våra vovvar bli modeller för en dag. Spännande!

Men först kaffe och lite frulle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0