Som ett grönt äpple

surt....

Så var jag idag när det var dags att träna de små svartvita markatterna.

Bita började med att inte kunna sitta kvar när jag lämnar något steg. Hon har gjort det ett tag och jag har sett förbi det. Men nu ska mina hundar få sluta att bestämma vissa saker själva.. Bara att bita i det...(ordvits)...

Sen fick hon en "hurring" när hon hoppade i språngmarschen. Så var den saken också fixad. resten gick kalas. Dagens stora utmaning låg i att inte ha med någon mer belöning än mig själv ut. Bilen borta = inte en träningspryl, boll eller liknande. Inga problem för en glädjespridare som Bita som nog tyckte att det gott räckte med mig!

Fajta fick en herrans massa skäll i fria följet. Nu mera är det mina strängar vi spelar på. Hon såg nog inte så rolig ut, men bra gick hon! Dum som jag var gick jag direkt på dum-rutan sen. Och där ska vi ju vara sååååå positiva! Men det gick över förväntan, men kombinationen är väl inte en som jag gör nästa pass direkt!

Sen rutan....., denna rutan.... idag blev det mest tjafs och kiv. jag behöver Andreas här igen känner jag. Hon har börjat folusera allt för mycket på främre konerna, ur en diagonal synvikel. HELT FEL lilla madam!! körde mycket att hon måste gå igenom och vända bort, men fick inte till det riktigt som jag ville. Tror det hade fungerat bättre med en boll, men nu var det ju som det var.... jag kommer att köra platsband och hinder nästa gång, för det MÅSTE fixas till nu!!! Slappar tiderna är förbi!!
Hon fick avsluta med en halvambitiös hopp-metall och sackade GIVETVIS demonstrativt på returen..... orkade inte mer....


Istället gick jag in och duschade för att sen åka med Smilla och Fille till stationen där Mussi mötte upp på tåget. Tjejerna åkte med henne för övernattning och jag och Filles pappa åkte ner på stan för att fika innan kvällens föräldramöte på SKOLAN. Inte klokt att min yttepyttelillaskrutta ska börja skolan till hösten.....

Min yttepyttelillaskrutta som igår hjälpte mig att städa. jag damsög och hon torkade golvet i hela huset!!! Bjöd på lunch gjorde hon också. Skar och stekte falukorv helt själv och dukade med vikta servetter.....min yttepyttelillaskrutta....

Kommentarer
Postat av: Sanna

Städa? Tvätta golv? Steka falukorv?

Vet du! Jag skickar ner sonen för ett träningspass.

Står det plötsligt en liten gosse utanför på trappan så är han från mej. Kan du fixa till dom där små detaljerna och skicka tillbaka honom sedan så vore jag jätteglad!

skratt



Ha det!

2009-03-04 @ 10:33:47
URL: http://vallby.blogg.se/
Postat av: Kitty å flåcken

Duu vet duuuu, mina stora gossar, den största faktiskt på drygt 30, var alldeles nyss små gossebarn som snart skulle börja skolan .... De är fortfarande mina små gossebarn ... hmmm men inte så små inte ;-)

2009-03-04 @ 18:42:39
URL: http://www.hundtrim.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0