Bak och fram, hit och dit

Flänger hit och dit och bakar inför framtiden

Börjar med att åka med Smilla till skolan för andra besöket och träff med faddrarna! Sen in till stan med henne och josse ringer. Hastigt och lustigt inser vi att detta är ända träningsdagen för oss denna veckan, så jag far hem, hämtar hundar och drar på mig hundträningsdräkten över tunika och tights som vanligt. In till klubben och pust....

Jag har ju fått äran att träna med Busybus så hon fick börja! Hon är aningen skeptisk om det verkligen är meningen att hon ska gå med mig när matte sitter och kollar, men det börjar släppa lite och det går fortare och fortare att få henne i hand. Får se hur det funkar på tävling bara. Jag kan tänka sig att det kommer snurra rejält i hennes huvud när jag tar in henne och på plan och ställer upp...

Fria följet var så där. Jag petar inte speciellt med hennes position utan fokuserar mest på samarbete och glädje, så det ser ut där efter. Men inkallningen!! Halleluja!! Vilken fart!! Synd bara att hon inte trodde på mig när jag sa stå. Ett gäng dubbelkommando, så satt det kalas, och samma sak med läggandet....

Sen lite ruta....virr höna! Bra kon men vart i hela friden är rutan?? Löste vi bra och sen gick det fint. inkallningen från rutan blev fel och hon la sig flera gånger när jag lämnade. Tänker aldrig lägga henne där, eftersom hon är ruggig snabb på att lägga sig själv i rutan på tävling, så det sparar vi på tills dess. Sen var jag helt slut. Jag får jobba rätt så rejält med henne jämfört med mina flickor som är vana vid mig och min hantering. Andra passet fick hon känna på en gåruntguta och även här var hon väldigt osäker på om det jag sa verkligen stämmer när jag sa stå.... lite tydlighet, så fixade det sig också. Sen dagens utmaning. Vittring..... Josse la ut pinnarna med tång. Efter som jag lagt ut "förbjudna" pinnar åt henne i nu typ 2 år, så visste vi inte alls hur hon skulle lösa det... Men dra på trissor!!! Hon kommer minsann in med "vår" pinne 3 gånger. bara matte flyttar sig från platsen så ska vi nog få tempo också tror jag. Hon blängde surt på Josse som stod lite nära vid något skick!

Bita fick göra simpel-saker. Hon är lite för mycket för mig och jag känner själv att jag behöver ta mer  än ett djupt andetag innan jag börjar. Men vi började med rutan och inkallning för att få lite enrgi ur kroppen. Vilken jäkla fart alltså! Hon ligger som ett streck på väg ut! Sen lite fritt följ, ställande och läggande och avslutningvis en hopp-apport! Hon är så läcker!!

Fajta körde första passet frittfölj och vittring. inga problem med något av det. Andra passet blev det inkallning och dirr-apport. inkallningen var något seg och höger apporten kalas. Vänster apporten var lite dold av ett hinder så hon virrade mot mitten. men ett stå och ny dirrigering så var även den i hamn. Sen hann vi inte mer. josse skulle jobba och ville in i min bil, så det blev lite hastig och lustigt avslutat.

Sen hämta Smilla och påvägen hem även Fille så de kunde leka. Jag satte igång med att baka! Först en dubbel sats med rågsiktskakor och sen havre kakor och efter det Åsa-specialare. Återigen ska mina gäster få smaka på något helt unikt som aldrig förr tillverkats och säkert aldrig mer kommer att tillverkas heller. man tager vad man haver och gör det bästa av situationen. Men goda blev dom.... Får kalla dom "Platta småbröd med chokladflarn" eller något.

I morgon får jag handla, och baka vetebröd, en tårta eller två och sen är nog det mesta fixat till helgens alla festligheter. Så då kan jag ta itu med trädgården (rabatter ska rensas, röjsågen ska rastas), hemmet och ja....allt som behöver fixas! Släkten kommer på lördag och på söndag invaderas stället av ungar. Om det nu kommer några....skrev på inbjudan att man skulle ringa och ge besked....det har väl typ 5 gjort.... Blir det inte fler så blir jag glad, men Smilla blir nog lite besviken tror jag!

Och förresten.... STORT TACK  för alla grattis och lycka till i både blogg och gästbok!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Är du sugen på lite träning i nästa vecka? Jag är helt ledig på måndag om det skulle kunna passa? Har annars ganska mycket lektioner nu de veckor som är kvar på terminen och naturligtvis är alla på den helt idiotiska tiden 13-16 eller 13-17, plus lite grupparbeten och sånt som skall göras på övrig tid.

2009-05-07 @ 18:22:56
URL: http://www.klokahundar.st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0