besviken....

Ja, tävlingen igår var inte vår bästa precis.

Inte så förvånande, så har det varit efter varje tävlingsuppehåll vi haft. Fajta gjorde en tävling och jag en annan. Det är inte kul att ställa upp och redan i halten känna att vi är inte ett team idag....

men men....det är bara att köra på och försöka göra en så bra prestation som möjligt ändå.

Gruppmomenten fullpott, dubbel 10

Hon var som sagt väldigt "off" i fria följet. Men vi har uppenbarligen en ganska hög lägsta nivå i det momentet och fick 8,5 med avdragen ssa, ngt sen i sidoförflytt, ssn, tränger v språng.

I vittringen har hon alla möjligheter som finns att driva sin matte till vansinne. Hon konstaterade genast vilken pinne som var rätt och undvek den noga tills hon ansåg att jag får hon komma nu. Då "råkar" hon tappa den och plockar upp för att masa sig in. Betyg 6, kommentar osäker (in my as), släpper

Gå-runt-rutan vet jag inte riktigt vad som hände i. Hon startade före mig i upptaget efter stå och var på väg mot ett gammalt "snurra-runt-konor" beteende, men vi löste det. Betyg 9,5, kommentarer snyggt ställande, position

Rutan....ja.... den ställde till mycket problem hos många. den var placerad diagonalt, bland miljoner av flygande maskrosor, i skuggan. Hon gick bra till kon och vinklar sen rakt bak. jag stället coh skickar igen, och hon vinkalr ännu mer bak. Då kom snabbtänkta jag på att, fan, jag har ju tränat på dirigering och slänger in med ett höger ruta, och hon springer rakt in i rutan och LÄGGER SIG på linjen.....har aldrig hänt förr att hon lagt sig själv....men klart hon måste visa at hon minsann vet bäst.... Betyg 0

Hoppapport nästa och jag som har haft så löjligt mycket problem med att kasta slänger iväg apporten nån kilometer bort och hon lunkar ut och hämtar och masar sig tillbaka.... betyg 10

Inkallningen går också i sakta lunk....speciellt sista biten (känner igen detta minsann) Betyg 9, kommentar tempo

Dirrapporten gör hon faktiskt förvånansvärt bra med tanke på känslan. Här får jag ofta massa slarv och tugg när hon är på detta humöret. Betyg 9,5, kommentar tempo ing.

Fjärren missar hon första förflyttninge, sätter sig på stå och ett dk plus den obligatoriska vridningen (men dock på linjen denna gången, träningen har alltså gett lite utdelning) Betyg 7,5 kommentar vrider sig, dk

Vi slutar på 246,5 poäng och en 13:plats av 24 startande.

Hemma igen 01.15...lite sur, väldigt besviken men otroligt tacksam för mitt fantastiska resesällskap. Massor snack och spännande resvägar gjorde resan till ett nöje, trots besvikelsen med resultatet. Jag tar gärna med dig igen, Camilla. men jag tror inte du är riktigt redo för den stora, ansvarsfulla uppgiften som bollpassare ännu...

Kul var det att träffa Andrea och Goliath igen! även de missade rutan, men gjorde för övrigt en toppen tävling. Värmen verkade ta på den lilla (?) herrn, men annars så satt allt kanonfint! Extra kul var att de klarade sittande i grupp!!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Trist att känslan inte var den bästa, många fina betyg ändå tycker jag eran "sämsta nivå" kan ju inte vara så dålig menar jag ;)

2009-05-23 @ 13:19:20
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Camilla Svenäng

Hehe... Ulla konstaterade att "Jamen vad bra, då var du ju ledig på riktigt", när jag berättade om min insats under dagen.



Tack för en härlig dag! Jag hänger gärna på fler gånger om du saknar resesällskap, eller bara vill utöka fan-clubben. Det var ganska mysigt att klappa lite valpar och lyssna på expertisen på verandan som outsider.

2009-05-23 @ 14:43:32
Postat av: Camilla Svenäng

... och som föregående talare skrev - nu vet du att er lägsta-nivå är GRYM!! Det du känner ser inte domarna!

2009-05-23 @ 14:45:16
Postat av: Marika & Nellie

Inte tokigt ändå Åsa! Som sagt ni har en hög lägstanivå!! Och jag tror detta bara sporrar dig till revanch i Juni???



Ha det gott!!

Återkommer med lite dagar jag kan träna helt plötsligt är det fullt upp hela tiden!



Marika

2009-05-23 @ 19:15:48
Postat av: Heléne & Mick

Ja, plocka du godbitarna och släng de sura karamellerna - de gör ändå ingen människa glad! :-)

Läste din blogg och håller med de tidigare kloka inläggen - en hög lägstanivå är guld! Och jag tror det är jätteviktigt att man lär sig prestera även de gånger känslan inte är den bästa på planen. För så är det ju vissa gånger - det känns som om man är på varsin planet. Och uppenbarligen lyckades du fixa det hela och hålla i hop det på ett ypperligt sätt. Bra gjort! Tänk så super det kommer bli när känslan är rätt igen!! Då jäklar...! :-)

2009-05-23 @ 20:06:36
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Lena/Atlas

Ja Viggo är en riktig stjärna i vallningen, däremot på lydnadsplanen är vi just nu inte på samma våglängd så jag vet hur det känns. Men det är som Heléne säger man får plocka godbitarna och fortsätta att jobba med resten. Vi ses

2009-05-24 @ 10:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0