Eurovision

Tack vare Smilla så har jag blivit sittande framför semi finalen. Och det är med värkande öron, för fy vad mycket falsk sång.... usch!

Där var några bidrag som stack ut. Sveriges såklart...Malena är inte en favorit, men man har vant sig vid låten och dessutom är versionen där Smilla sjunger med helt oslagbar. Men annars gillade jag Andorra (oops..dansk sångerska)Schweiz (inte som slager, men som låt) och Island. Hade inte sången varit så falsk i Montenegros bidrag hade den varit riktigt kul.

Andra som stack ut fast inte på något bra sätt var Tjeckien (allvarligt talat...hela evenemanget kostar 340 miljoner, visa lite respekt), Turkiet (vad fan höll de på med), Bulgarien (hjälp...akta mitt finporslin, det spricker när som helst av ala falska toner) och programledarna.

Går inte Malena vidare så får jag nog.... ja...lida....men det kommer jag att göra i morgon ändå. jag har idag sprungit mer än jag gjorde under hela förra året. Smilla har gett sig tusan på att nu lära sig cykla....och jag får springa efter och hålla i en jäkla pinne från pakethållaren. Mellan cykelturerna har jag dessutom klippt gräset på träningsplan, så mina ben lär värka i morgon....

Nu väntar jag på Lost, och bokföringen jag skulle gjort efter att Smilla skulle sussat så sött vid åtta...den får jag nog göra i natt istället!

Kommentarer
Postat av: Camilla Svenäng

Tycker att jag börja vänja mig vid nattarbete. :-) Det blir väldigt intressanta analyser och slutsatser på arbeten som man lämnar in lååångt efter midnatt, tycker jag själv. En del lärare verkar hålla med! ;-)

2009-05-13 @ 11:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0