Favorit i repris....eller?

Stressigt blev det med två hundar på samma tävling, med samma start tid i klassen. Arrangörerna gjorde verkligen sitt bästa för att jag skulle hinna med gruppmomenten med bägge hundarna! Stort tack till Marks BK!!!

Bita började med att efter 1 minut och 55 sekunder tycka att "nu har vi väl ändå legat färdigt" resa sig upp och börja traska mot mig. jag sa ligg igen och hon la sig fint, men vad gör det.... 0 i betyg

tandvisningen gick som en dans - 10

Fick sen starta först och gick in med en något förvirrad hund som absolut inte är redo för detta.

Hon virrade totalt i linförigheten. Före, efter, utåt och lite näsa i backen. Betyg 7,5 med kommentar vp, ls, ss

Läggande under marsch var också en rörig framföring men fint läggande och ett väldigt bra uppsitt - betyg 10

Inkallningen trodde jag faktiskt inte hon skulle sitta kvar på, men det gick bra med en obligatorisk studs i ingången. betyg 9 kommentar hopp på föraren

Ställandet gjorde hon kalas bra, men jag har aldrig satt henne vid återgången så det tyckte hon var bra märkligt. Betyg 9,5 kommentar tveksamt sättande

Apporteringen var som planerad. Jag kan alltså inte i min vildaste fantasi förstå varför jag ska hålla fram en apport till en hund som den inte får ta. Poäng avdragen kommer därefter. Betyg 9, kommentar ger hunden

Sen sprang hon förbi hoppet och det blev en 0

Helheten drogs ner till en 7 efter som jag lattjade för mycket med henne mellan momenten. Hmmm....visst belönar jag, men det är Bita som står för lattjandet.

Jag är egentligen väldigt nöjd med henne. hon gjorde det som förväntades av sig. det är jag som är en idiot och plockar ut en så ofärdighund....

Vi fick iallafall ihop 131,5 poäng, ett 3:dje pris och placering 5 av 15




Sen sprang jag till eliten där hela gruppen satt och väntade! Tack alla elitförare för ni var så snälla!!

Kalasbra sitt i grupp - 10
Platsen gick fint, men hon låste sig i uppsittandet och ett dk drog ner betyget till 9,5

Sen ett väldigt bra fritt följ. Betyg 9 och kommentar ngt vp.

Gå-runt-rutan så missade vi ett sitt (!) länge sen något sånt hände, men det är bara på att träna mer på detta. Betyg 7

Inkallningen var seeeeeeeeeg. Betyg 9,5 med kommentar lite tempovx sista biten

Rutan var hon lite förvirrad över men jag känner att hon börjar iallafall gå på min dirigering även om hon inte riktigt vet vart hon ska. Betyg 10

Dirr apport med en väldigt bra kon och sen lite morr vid gripandet som blev slarv i kommentaren. Betyg 9,5

Metallhoppet vet jag inte riktigt vad som hände. Hon tvekade väldigt över att ta apporten. Kan ha berott på att den för en gång skull var äckligt varm? Betyg 9 och kommentar tveksamt tagande

Vittringen gjorde hon mig mervös i. När hon går en "extra" gång över halva fältet så kan hon få för sig att smaka. men icke denna gången. betyg 10

Fjärren gjorde hon så bra som hon kan. Någon vridning, men kvar på exakt samma linje när jag kom tillbaka. Däremot så fick jag åter igen ett dk på ligg-stå förflyttningen, så den måste vi jobba mer på. Betyg 8

Vi hamnade tillslut på 292,5 ett 1:a pris och placering 3 av 5

Men oj vad jag var glad över denna tävlingen. Hon gav inte allt, värmen påverkade henne rejält och visst fanns där missar. Men känslan fanns där. Känslan av att vi är ett team!! Den är värd mer än alla poäng i världen!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla Svenäng

GRYMT bra prestationer tycker jag. KUL att du lyckades samla ihop så fina poäng med Fajta och kul att det var så mycket som var bra hos lilla Biten hennes allra första tävling. Jag antar att du inte är helnöjd, men herregud, lill-Bita var i alla fall 5:e bästa hund i sin klass, trots missar. Du har höga krav och höga ambitioner, du kommer att fixa till det som behövs till nästa gång hon ska ut och tävla.



Härligt med tävlingsrapporter! Jag börjar själv bli farligt sugen på att ge mig in i leken igen... Ska nog vänta med att skaffa hund tills det går över ;-)

2009-05-31 @ 17:57:28
Postat av: Camilla Svenäng

Glömde - MEST KUL att känslan infunnit sig. Blir det "tvångsövernattning" om ett litet tag i Blekinge så är jag bara glad. ;-)

2009-05-31 @ 18:00:25
Postat av: Anonym

Men GRATTIS till kanonfina poäng ;-)

2009-05-31 @ 18:05:05
URL: http://w
Postat av: Åsa

Camilla - går det som idag så kan det ju faktiskt luta åt tvångstövernattning.... spännande ska det bli.



Och vad gäller Bita...Nä, jag är faktiskt inte besviken, möjligvis på mig själv. Visst är jag en tävlingsmänniska och perfektionist uti fingerspetsarna. Men jag är även realist. Och Bita gjorde verkligen så gott hon kunde idag. Och jag är väldigt glad över hennes prestation, det var nästan taskigt av mig att försätta henne i detta. något som hon inte alls är mogen för....Hemskt matte känner jag mig som....

2009-05-31 @ 18:15:28
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Heléne & Mick

Snyggt jobbat av er! Fina poäng - i värmen dessutom!

Och vad gäller Bita, det var väl en jättefin debut av en ung orutinerad hund.

Megagrattis från lagkompisarna Heléne & Mick



2009-05-31 @ 18:33:15
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Jonna

Hej - Grattis till super duper tävling! Och sm-poäng dessutom :-) Själv tränade vi i värmen idag, och hjälp vad påverkade jyckarna blev... Kul att ni klarade även värmen så galant! Då behöver du ju inte oroa dig för det inför SM i alla fall :-) Vi hörs igen /Jonna

2009-05-31 @ 20:51:01
Postat av: lotta med Juni o Cola

shit va bra ni är:)mmm, jobbigt med värmen ...förstår det, var ju samma visa för oss igår, men jag tror det var ännu hetare idag!!!lilla bita gjorde så gott hon kunde och det var ju bra!!men förstår att du känner dig lite tveksam att du ställde upp. var rädd att vi skulle känna så med juni i eliten, men det visade sig att hon kändes ganska mogen för det:)lite mer träning o tävlingserfarenhet:)bra jobbat av er:)

2009-05-31 @ 20:51:49
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Grattis vad härligt med bra känsla och poäng!!!

Vad betyder vp, lp i domarens kommentar?

2009-05-31 @ 21:05:11
Postat av: Majja

GRATTIS till den härliga känslan och de fina poängen. Ni är grymma alla 3 :) fastän du är en perfektionist :) hehe... Ha det gott!

2009-05-31 @ 21:24:00
URL: http://maxdenstore.blogspot.com
Postat av: Marika & Nellie

Super bra jobbat ju!! Grattis, grattis!



Även bita hade ju fina poäng oxå, det kommer här med!!



Grattis igen!!



Kram

2009-05-31 @ 22:54:26
Postat av: Smulan

Man får säga Grattis,Grattis :-)

Tycker inte du ska klandra dig själv för att du plockade ut Bita på tävlingsplanen....även hon får erfarenheten med sig och det kommer att sätta sig till nästa gång...se det som en inskolning med ganska hyfsat resultat. Hoppas nu du får en bra dag och akta dig för solstrålarna :-))

2009-06-01 @ 08:11:46
Postat av: andrea & goliath

STORT GRATTIS!!

vilka SUPERfina poäng!!

Ska bli SÅÅ kul att se er på SM !!

HEJA HEJA HEJA !!!!

2009-06-01 @ 16:22:49
URL: http://www.andreaaxelsson.dinstudio.se
Postat av: Johanna

Grattis till helgens tävlingar! Roligt att det kändes bra!

2009-06-02 @ 19:14:00
URL: http://www.klokahundar.st
Postat av: Lena/Atlas

Grattis till en fin tävling. Håller med känslan av att vara ett team är viktigare en poängen.

2009-06-03 @ 23:13:08
URL: http://web.telia.com/~u96901772/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0