Årets IDOL inlägg

Det börjar ju nästan bli tradition att jag skrivet ett inlägg om IDOL varje säsong. I år har det inte blivit av förrän nu, kanske för att startfältet i år har ganska hög klass och mitt inlägg brukar handla mest om irritation.

Nog för att det har varit en hel del irritation detta året också, men inte riktigt lika illa som vanligt. Och nu när "falska pipet Rabih" och "rådjursöga med alldeles för stora skor Eddie" äntligen har försvunnit så kan man ju fokusera på bra saker.

Favoriter sen starten har varit Mariette och Calle. Men nu börjar jag vackla.... Mariette är fortfarande bra, men juryn kallar henne förutsägbar. Vet inte om jag kan hålla med, men hon känns lite för självskriven. hon är ingen "IDOL", hon är något annat, något mycket bättre, något som hon varit hela tiden. Marieete själv säger att hon är med i programet i pr-syfte, hon hade klarat sig själv utan IDOL, även om det kanske tagit lite längre tid. Calle däremot blir bara starkare och starkare för varje avsnitt. Jäklar vilken pipa och vilken närvaro!! Vilken under-dog. han har fått grymt mycket kritik, som han jobbat bra med och gjort till sitt eget. Är antagligen det hela konceptet handlar om, och han har verkligen lyckats!

Sen har vi "Perelli-lock-a-like-med-fingrarna-Reza". Fantastisk röst, men... nja ingen favorit. Erik... låter som en gammal repig rockskiva vecka, efter vecka. Det finns en anledning till att musiken har utvecklats sen pudelrockens era. Skulle vara spännande att se honom på spelning sjungande mer än en låt i taget. Sen är nog inte han något att hurra för. Sen saknar jag något hos honom.... Och sist och även minst, Tove. En pytteliten tjej som hela tiden verkar försöka vara sååå speciell. Igår var första gången som jag gillade henne. Hennes "Himlen är oskyldigt blå" innehöll inte bara skön sång utan även en närvaro och känsla som jag tycker hon saknat genom hela tävlingen. jag köper inte hennes tuffhet och kaxiga attityd... Men igår var hon rysande bra, jag kan tom förlåta första framträdandet i "trazan och barnarne"-outfitten. Tåls tom att lägga ut här i bloggen




Kommentarer
Postat av: Camilla

Och för första gången håller jag med dig om ALLT du skriver om Idol!! (förutom att jag gillat Tove hela tiden ;-) )



Lite kul, tidigare har vi ju varit väldigt olika i våra åsikter om deltagarna.

2009-11-21 @ 20:59:40
Postat av: Anna & Juni

Här håller jag INTE med ;)



Jo, Calle gillar jag. Men inte Mariette som jag tycker ska vara så speciell hela tiden. Men Tove är ju hur söt och duktig som helst! Och naturlig. Och så gillar jag ju Erik också, haha. Har vi kollat samma program eller? Smaken är som baken :)

2009-11-22 @ 19:09:13
URL: http://www.annaronge.com
Postat av: Kitty å flåcken

Joooo vi kommer såvida inte Zas börjar löpa innan. Men lovar å hojta i så fall så ni vet ;)

Skulle va kul å komma till "din" klubb ju ;)

2009-11-22 @ 21:12:58
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Jonna

HAha JAAA Åsa, jag håller helt med när det gäller IDOL. Kan inte förstå hur Eddie & Rabih hängde kvar så länge... CALLE GO GO säger jag, av precis samma anledingar som du skriver ovan! Kram.



ps: tävlar du Stora Sthlm eller?

2009-11-23 @ 07:28:07
URL: http://www.tassen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0