nu händer här saker....

I dag blev det officiellt att Chrille byter jobb. Han slutar vara på resande fot och blir butiksansvarig i en trävaruhandel för byggare. Detta innebär att hans tjänstebil ryker och en ny bil nu MÅSTE införskaffas. Och denna nya bil är till MIG! Tur det för den senaste tiden har inte Skodan varit min lilla pärla....är det inte temperaturmätaren, så låter den konstigt, och sitter det inte spikar i däcken, så kränglar bromsarna. och som lite plusikanten så behövs det en hjulinställning...... Så nu får Chrille den av mig, så ska vi hitta en ny och STOR bil till mig. -Gud vad jag är snäll!!

För Skodan är inte stor.....något som jag fick bevis på i går kväll....

Det var dags för Andreas träning igen och min tur att köra. Fyra hundar skulle med och tre glada träningssugna tjejer. Eftersom jag enbart äger enkelbur (stor sån har räckt gott och väl till mina mini-bc) så fick den ställas på parkeringen. I den lastade jag all annan bröte som är LIVSVIKTIGT att ha med sig när man tränar hund och har barn. Som skydd la jag över tygburen.... sen åkte jag, och bad till vädergudarna att låta det vara uppehåll. Vädergudarna var antagligen upptagna av att skicka sol till alla semesterfirare på de varmare breddgraderna, för något uppehåll var det inte tal om.... Vi var som väl inomhus och tränade, men hemma stod alla mina grejer ute och blev blötare, blötare och blötare. När jag kom hem... strax innan 23 så lassade jag in allt det dyngblöta i bilen. Plastgolvet i buren var överfyllt, men det såg ju inte jag i mörket utan lyfte buren mot mig för att baxa in den i bilen....typ 100 liter vatten strilade ner i skorna.....  Nu har massa leksaker åkt in i tvättmaskinen för att överhuvudtaget kunna torka. Tygburen och bilkuddarna står framför brasan och torkar. 

Och träningen..... den gick jättebra!!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Oj, mycket nyheter. Ska Chrille till Derome då eller?

2009-11-30 @ 17:24:27
Postat av: Maria

Vad flitig du är! Själv tränar jag ganska lite nu, alldeles för lite antagligen :( Fast ikväll blir det ridhusträning!

Ha det så jättebra!

2009-12-01 @ 08:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0