Hemma igen

Så var denna Karlstad resan över. Förhoppningsvis så blir det bara en resa till, iallafall i skolsyfte.

På måndag drar examensuppgiften igång och det ska bli så skönt. Nu får jag äntligen sköta mig själv helt och hållet! Och när den är färdig...ja, då är jag färdig. Ut i verkligheten igen och tjäna lite pengar! Jösses vad rik jag kommer att bli!

Annars så är det ganska lugnt nu ett tag. Eller... ja.... allt är ju relativt.

Till helgen är det uppvisning på lördagen, städdag på kluben på söndag. Helgen därefter tävlar jag bägge dagaran och så rullar det vidare.... Men veckorna är relativt tomma ändå!

Jag får väl berätta lite mer om Smillas festplanerande!

Det började för ett par veckor sedan när Smilla frågade om hon och en kompis fick ha Halloween fest. Ja, det går väl bra, svarade jag, i tron om att det var de två som ville ha det lite roligt och mysigt. Ju närmare vi kom Halloween, desto mer pratade hon om detta, så jag ringde kompisens mamma för att kolla vilka besked hon fått. Jo då, där hade det också pratats om fest. Så jag frågade om hela den familje vill komma hem til oss, då fick vi reda på att så var inte alls tanken med festen. Tjejerna skulle ha en egen fest och de ville bjuda några kompisar... Mmmmm, då får ni fixa denna festen själva sa vi och sagt och gjort. Det gjorde dom!

Smilla har pysslat, fixat, ringt och donat för att få allt på plats. Vi skulle åka och handla för festen i onsdags och hon väckte mig 07.10 och frågade om vi inte skulle åka snart. Nä... det är inte öppet och vi har ju ingen lista. Tio minuter senare kom hon tillbaka med en lista på allt som skulle handlas. Sen har de stekt avhuggna fingrar, rullat bajskorvar, dekorerat och dukat och varit helt otroligt duktiga!!

Tyvärr var ju jag i bilen på väg hem från Karlstad när festen gick av stapeln, så jag missade allt. Men det hade tydligen varit en otroligt lyckad tillställning!! Underbara ungar!!

Kommentarer
Postat av: Regine

:-D

2009-10-31 @ 09:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0