Uppdatering!!!

Kors i taket! Äntligen får jag till en uppdatering! Har varit på väg ett par gånger, men tid och lust har inte riktigt varit kompisar denna veckan!

I måndags var det träning på klubben. Chrille vallade med Fajta, så det blev bara Bita träning. Hon gick ganska bra. Jag fick lite kommendering och vi tittade snabbt över Lk1 momenten. Hon går ganska ok med koppel för tillfället så linfröigheten ska nog bli bra. Resten är lite tamt..... inga 10-poängare, men helt klart godkänt! 10:orna sparar vi till eliten :)

I onsdags kom Smillas farmor som barnvakt och vi i träningsgänget åkte upp till Andreas igen. Det var inte så bra.... han hade en hel del att "klaga på". Först och främst fria följet. De bristerna vi har är jag mycket väl själv medveten om, så inga nyheter här inte! Vi grundande med fokus och engagemang och Bita ska få styra lite mer hur vi tränar. Känns bra, har gjort samma sak med Fajta, så jag känner igen konceptet! Sen läggandena, som Bita har gjort så ruggigt bra sen sist. Nu stämde det inte... kan vara så att det var för blött på planen. Vi la iallafall på henne lite för att hon ska klara det "svåra" betydligt lättare. Inkallningen behövde jag inte visa. Och sen så tittade vi på ställandena. Bita är så lös och fin i kroppen. Detta är kalas bra i flera mement, men i stadge momentnen så blir det en nackdel. Jag ska få henne att ta i och spänna kroppen mer i ställandet. Svårt med en lydig hund.....
Nästa pass fick vi visa lite mer fritt följ och fick klartecken för att köra vidare. En apportering som fick mycket godkänt och sen uppsittandet från ligg i fjärren. Vi går vidare lite i den träningen och belönar ett ligg på håll med ett sitt nära. Ska nog fungera! Kallt var det! Shit vad jag frös...... vintern närmar sig med stormsteg.

I går tog jag och Josse och styrde kosan mot Partille. PM har kommit till tävlingen där och vi ville passa på att visa våra små tjejer en liten bit av den stora världen innnan vi ska tävla.

Vi började med en plats som omgavs av agilityträning och smällande gungor och hästar och joggare i perferin.... spännande....inte....
Sen fick småtjejerna vila medan Josse kommenderade mig igenom ett elitprogram med Fajta. Det fungerade faktiskt förvånansvärt bra. Hon utförde alla momemnten stadigt och nu ska jag bara köra vidare som jag gjort efter uppeållet och lägga på lite skärpa och fixa lite med positionen.

Bita fick sen mest träna på det som vi fått i läxa av Andreas. Det kändes ganska bra. Ställandet är så himla svårt att få till..... Sen fick jag lite panik, när hon sprang förbi hoppet två gånger. Har inte lust att 0:a det på tävling igen. Hon har ju varit helt hopptokig det senaste. Josse trodde hon reagerade på att det var högt, så jag slängde på en planka till så det kan bli rysligt enkelt på tävling.

Nu är det helg igen! Smilla har haft lite ont i halsen, så vi hoppar över simskolan och åker direkt till Öströö istället. Chrille och fajta ska debutera Ik2 idag och det ska bli väldigt spännande!! inte för att de på något sätt har några chanser att klara det, men man måste våga för att vinna!!! Håll tummarna!!!

Sen ska Smilla på kalas i eftermiddag och ikväll har vi nattgäst, för att sedan i morgon dra till Öströö och Ik1 start och sen ridskola på eftermiddagen!

Pust......sen är det bara en vecka kvar på min vfu......känns både skönt och tråkigt. Jag har verkligen haft skitkul under mina veckor!! Men sen så har det varit slitit också. Chrille har varit borta 4 veckor i rad och då blir jag så väldigt låst och på något sätt...... tom....


Kommentarer
Postat av: den galna mamman

jättefin blogg kul att läsa allting ha det bäst mvh den galna mamman

2009-10-10 @ 23:30:02
URL: http://www.metrobloggen.se/trygg
Postat av: Tina/Rosso

Det saknas inte aktiviteter för er.

Lycka till i partille nu.

Kram Tina/Rosso

ps. men vi syns ju innan det kom jag på, senil eller.....

2009-10-11 @ 13:00:08
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Kia

Min trånande blickar och upptagna tankar begränsas inte till fredagskvällarna, jag har fler sätt att få min Erik-dos på... flinar fanatiskt



Gick det bra på Öströö för Krille i helgen? Jag hann aldrig komma och titta, men nästa gång så!

2009-10-11 @ 18:47:56
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0