Vallning

I dag drog vi till Josse för lite vallning, ockupering av kök och snack!

Fajta fick börja med att hämta fåren och sen göra ett AP-LÅNGT hämt. Hon var lite förvirrad och trodde hon skulle hämta djur på en annan åker, men löste det bra! Synd bara att Chrille (och Fajta kanske ska tilläggas) inte har riktig kontroll över visselsignalerna. Annars kunde det sett riktigt fint ut. De jobbade mycket med avstånd och lite lydnad.



sen körde Josse med Buy! Ser kalasfint ut! Buy jobbar fint med djuren när inte Josse blir för "sträng"



Efter det så gick JAG ut och körde en sväng med Bita! Hon är så jäkla söt... Jag kan liksom inte sluta att småle åt henne hela tiden!! Hon var iallafall jätteduktig och har en grym djurkänsla...fast hon är liiite ivrig!



Så körde alla något pass igen, fast jag satte mig i gräset och försökte ta lite kort och överlät vallandet åt Chrille. Kolla på hemsidan så finns där ett gäng bilder!


Tack josse för en härlig förmiddag!

Kommentarer
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Men du är ju så ung ännu, så i ditt fall är det ju inte så konstigt!! ;-)!



Härligt med en valldag! Mick ska få fösa fåren lite lugnt i morgon för att få känna att han lever... Träna lite "lay down" och gå rakt mot dom. Kan väl inte vara mer ansträngande än att gå en vanlig promenad kan jag tro!



Kram till dig och blöta pussar från Mick till dina flickor!

2009-09-06 @ 18:05:04
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Camilla Svenäng

Tack för senast! Lisa och Ebba pratar om Busfabriken heeeela tiden och undrar när vi ska dit igen...



Ville egentligen kommentera fotot på Fajta, så GRYMT bra!



Det ser ut som om ni haft en bra förmiddag i hagen!



2009-09-06 @ 18:55:30
Postat av: Josse

Tack själv och tack för alla bilder! Den bilden ble dö cool jö på fajta!! Gött!

2009-09-06 @ 19:10:55
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Kia

som Fajta ser ut i ögonen när hon inte får köra lydnad! Heelt crazy ;) Andreas träningen på onsdag, tid?

2009-09-06 @ 22:56:24
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Sanna

Härligt! Jag ser att du är på gång. Det är jättekul att valla!!!!

Cool bild på Faita.



Ha det!

2009-09-07 @ 04:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0