Rekord!!!

Fyra träningspass på en vecka!!! Har inte hänt sedan..... Halmstadlägret 2002....

Men det var inget vinnande koncept. De tre första gick väldigt bra, men det fjärde stoppar vi ner i en bajspåse, knyter hårt och slänger bort!

Denna veckan har Fajta fått jobba hårt med fria följet. Jag har varit allt för slapp med det på senaste tiden. Om man får i snitt 8,5-9 på alla tävlingar utan att träna, känns det så där motiverande att göra det.... Men efter katastrofen i Oskarström så fick jag nytändning i momentet. Nu har det tränats fokus och position i framförallt vänstersvängarna. Vi har bråkat en hel del och i torsdags gjorde vi ett "moment" och då kändes det så där ruggigt bra!! Gå-runt-rutans vinklar har också fått sig en dust. Och tillbaka har jag fått en viftande svans och små trängningar!! I like!!! det som strular för tillfället (varför är det alltid något som ska strula?) är dirr-apporten. Konen är som bortblåst och när vi väl får till den så är högerapporten löjlig... mittapport är mycket trevligare.... men fast vi bråkar, så är det fina gripande och inget tugg. Så det ska nog fixa sig det också!

Bita har också tränat en del! Mest engagemang som vanligt, men vi har höjt ribban något... Och då blir det svårt för fröken. Hon blir lätt passiv och "slö" vid detaljträning, så det blir verkligen minimalt av den varan och vi kör mest lite "hippsan och hoppsan - så tokigt det kan bli". Konstigt att jag har så låga krav på henne egentligen.... borde vara tvärtom, nu när jag faktiskt har lyckats få upp en hund i eliten. Nu vet jag ju vad framtiden kräver.... men jag vet också att det som händer nu är inget bevis på hur det ser ut i framtiden och allt går att ändra på. Men jag behöver nog snart sätta upp lite klarare kriterier på vissa moment..... som Josse är snabb att påpeka... Hon är glad när hon sätter mig på pottkanten minsann....

På tal om Josse, så har hon idag dragit med Chrille och Fajta till Skåne för vallningstävling. Ska bli riktigt roligt att få rapporten senare idag. Förhoppningsvis så är det bra får och lite enklare förhållanden än förra helgen. Då kan nog Chrille och Fajta bli riktigt farliga!! Måste ju tillägga att de faktiskt kom 8 av 31 starter i söndags! Så håll tummarna idag! Håll lite för Josse och Buck också, som äntligen kan tävla efter en skadeperiod!

 Här hemma så ska vi bara njuta och slappa idag. Siss kommer en sväng och kanske åker vi ner till stranden med Bita. Får passa på att åka till "vår strand" innan hundförbudet sätter in. Den är perfekt för att springa fort på!! Och om det är något som Bita gillar, så är det att springa, springa riktigt fort!!!

Kommentarer
Postat av: Heléne & Mick

Gå runt rutans vinklingar har fått sig en dust här också! Att det ska vara så förb... svårt! Hur knepigt kan det vara att vinkla runt en kon i rätt position???

2010-04-25 @ 20:34:09
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Petra & Lira

Å vad synd, jag som var och tittade på den där valltävlingen på lördagen... hade ju varit sååå skoj att få se Fajta!



Ja suck, varför ska nåt alltid strula? Men du har ju en positiv inställning, så det fixar sig!

Kram!

2010-04-26 @ 15:45:30
Postat av: Camilla

Ska bli kul att se lite snygg lydnad på lördag! Passa på att utnyttja tillfället till vad du känner för! Banan står där.



Vill Bita testa banan för 2:orna så går det utmärkt! Ruffe har anmält sitt intresse, men vill att vi kallar det pausunderhållning!

2010-04-28 @ 21:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0