Tränat!!!!

Behövs verkligen mer än ett utropstecken efter den rubriken känner jag!

Josse och jag drog till Falkenberg i förmiddags för träning i nya, superfina LOTUSHALLEN.
Josse hade med sig agilitykungen Melvin och jag hade med mig Fajta. En timme var bokad så nu skulle det minsann hårdköras.

Josse började flänga runt som värsta dåren, Melvin lika så. Jag och Fajta däremot vi skreeed fram. Underbart med torrt under fötterna, inga drivor, hala fläckar och inte en endaste tjock jacka som får Michellingubben att verka som en riktig tunnis...

Fajta blev först lite störd av att inte vara i centrum för hela världen och att Josse och Melvin intresserade sig lite väl mycket för de där fjantiga hindrena. men sen insåg hon att det spelar ingen roll. Hon vet att hon är bäst...de andra får upptäcka det efterhand!

Började med en genomkörare i fria följet. det har känts väldigt bra på de senaste tävlingarna och idag, med kanonförutsettningarna, så gick hon som en klocka, min lilla prinsessa. Sen lite gå-runt-ruta....kalas (fick jag äta upp lite senare). En inkallning som skapade änglamusik i himelen och sen var det lite paus för henne. Vid detta laget så låg Josse och Melvin helt utslagna på golvet!

Vi röjde bort lite hinder och fick till en bra ruta. Andra skicket hade hon lite väl stort självförtroende och stannade kort. Sen apporteringsupptag och metallhopp. Vittringen gick vi igenom 4 gånger och de två första var guldkantade. De sista två var inte riktigt lika bra utförande mässigt, men bådar gott för framtiden och visade på att träningen är på väg åt rätt håll.

Sen kommenderade Josse en gå-runt-ruta och fy.... nu var det uselt igen.... Bara att jobba på. belöna fria följet och se till att minimera tjuvstarterna....

Fjärren, som faktiskt har fungerat bra det senaste, fick en rejäl utmaning då jag gick över två hinder när jag lämnade henne. Men hon skötte sig alldeles utmärkt. Något tråkiga läggande från sitt (!), men vad 17, Rom byggdes ju inte på en dag.

Sen hade vi derkligen inget mer att träna på.... och vi hade 15 minuter kvar på den bokade tiden. Jag är ingen "träningsnarkoman" och har svårt att motivera mig till träning..... förstår inte hur folk kan träna och träna och träna.... Jag beundrar er! Detta var klart ett av de seriösaste träningspassen under hela hösten och jag klarade inte ens att hålla på en timme med pauser.... Men visst finns det väl ett talesätt om att det är inte mängden du tränar som gör skillnaden.....

Vi var iallafall nöjda med träningspasset, både vi tvåbenta och de två fyrbenta och drog hemåt igen. Det blir helt klart fler besök i Lotushallen under vintern!

Hemma väntade de två mammorna, Bita och Busy. Busy börjar bli rejält tung... Josse hoppas på 8 valpar, jag tror det blir minst 9. Busy blir antagligen kvar här iallafall en vecka till. hon njuter av det lugna tempot och golvvärmen! Bita är mest odräglig som vanligt....


Kommentarer
Postat av: Camilla Svenäng

Det är ju inte bara Fajta som är en supertalang, utan du har ju förmågan att träna det som behöver tränas, och låta det som funkar vara!



Superteam! :-)



Skönt med inomhusträning!!

2010-12-06 @ 22:47:34
Postat av: Syster

Äntligen fick jag till menyn! Hör av dig efter jobbet om du vill umgås.

2010-12-09 @ 08:32:24
URL: http://oddsfantasten.blogg.se/
Postat av: Heléne, Mick & Tigge Bus

Härligt det låter! Vore väldigt kul om vi fick till en träning där någon gång, för jag skulle så gärna vilja se den omtalade hallen!

Kram!

2010-12-09 @ 09:10:14
URL: http://web.mac.com/jackeoki2/Webbplats
Postat av: Anna & Juni

Fy fasen va kul med inomhusträning!

2010-12-10 @ 22:17:40
URL: http://www.annaronge.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0