Trillande köttbullar och isande träning

Så är julen verkligen i antågande!

Eftersom detta blir den märkligaste julen i mitt liv, så får vi köra en liten "förfest" i kväll. Josse och Hägganna kommer hit på lite mat och tjosan!

Så igår trillades det köttbullar både åt höger och vänster. En jansson, ris a la malta och ett gäng söta prinsar blev också färdiga. Jag verkligen älskar att fixa fest!! Saknar verkligen den gamla tiden med stooora släktmiddagar.... nu får jag stå ut med ett ytte-pytte köksbord och gäster därefter.... Men det är roligt det också!

Pyntat har jag också fått gjort. Och upptäcker hur mycket jag lämnat kvar.... Tänkte inte riktigt jul när jag flyttpackade i 30 gradiga juli.... Inte en ända julgardin är med. Medvetet då, eftersom alla gardinerna skulle bli för korta här. Men oj, så surt nu....

I dag tog jag ut bägge tjejerna på träning på parkeringen. Kanonfint plogad och grusad! Kan göra alla moment, fast vågar inte göra elitrutan med Fajta om hon blir vid ut på vägen....

Fajta gick som en klocka i isande kyla. Den speedar upp rätt rejält...

Bita blev sjövild. Hon har inte tränat lydnad sen innan sitt löp så det fanns en hel del energi i allt hon gjorde. Insåg att det där med detaljer och pet var det inte läge för, utan det blev mest flams och trams (som vanligt iofs) och många skratt! Vi avslutade med att springa i kapp över snöhögarna! Det är lydnadsträning det!!

Nu väntar jag på att fötterna ska tina så jag kan ta en dusch och sedan invänta gästerna. Ska leta upp CD2 av Absolute Christmas också.... fast den är säkert lika kvarlämnad som nötknäckaren....


Kommentarer
Postat av: sis

Ha så kul ikväll. Hooo-hooo säger granvägen-tomten.

2010-12-17 @ 20:26:08
URL: http://oddsfantasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0