Kylig promenad

Dock väntade jag nån timme för länge, vilket medförde leriga vovvar.....

Det var iallafall en mysig promenad. Det är en otrolig skillnad och gå ut med Fajta och Buck, jämfört med Fajta och Bita. De två ska alltid fajtas och bitas ;) och det är en herras massa maktkamper och springtävlingar. Att sedan Bita dessutom skiter fullständigt i vart jag är gör inte saken bättre.

Med Fajta och Buck däremot kan jag riktigt gå och mysa. De strosar i maklig takt en liten bit fram. Ibland kommer de fram och säger hej till mig, för att sedan åter gå till sin lunk. Ibland drar de en repa och leker lite, men sen så är det lugnt och skönt igen. Bägge två har minne längre än en guldfisks (till skillnad från Bita som glömmer vad man sagt nästan innan jag säger det) om jag behöver ha dem nära mig om det kommer nån märklig människa som är ute och springer eller något sånt.

I dag hade jag även kommit ihåg lurarna och gick med musik hela vägen. Buck fick efter 15 minuters koppel springa lös även han. Dags att börja avancera hans "konvalecent". Han har nu haft strikt koppelvila en vecka. Back-on-track på haserna minst 8 timmar på varje. Back-on-track täcke på nätterna. Och han känns väldigt fin just nu. En liten incident häromdagen fick några knäppande i höger has, men det försvann över natten. Han är torr och fin och inte överrörligare än vad han brukar vara. Så nu ska han få gå lös efter uppvärmning tänkte jag. Jag funderar även på om hundar fungerar som hästar. Hästar med lite taskiga leder och sånt mår ju bra av att gå hårt, dvs. på hårda underlag. Otaliga timmar har jag skrittat asfalts-konvalecenter under min tid som häst-tjej. Är det samma med hundar tro? Kanske skulle jag promenixa upp med hundarna till Josse i veckan?

Ha det bäst i solen!!

Nu väntar lydnadsvecka!! Det ska bli sååå roligt!!

Kommentarer
Postat av: smulan

haha..pensionärslunk är skönt :0)

Du funderar på hårda underlag...tyvärr fungerar inte hunden riktigt som hästen, hunder bör ha ett stadigt med sviktande underlag om deras leder ska må bra , elljusspåret är att föredra med högt buret huvud , det är tydligen det optimala.

Kram

2010-11-07 @ 13:54:54
URL: http://anonymian.blogspot.com/
Postat av: Camilla Svenäng

Hör av er om ni vill ha kommandora och tävlingsupplägg på någon träning. Det kan jag fixa i så fall. :-) Det är det närmaste tävling jag kommer på ett tag, så jag tycker bara det är kul!

2010-11-07 @ 16:44:09
URL: http://yesway.mobi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0