Måste, måste, måste!!

Lite jobb fick följa med hem idag. Ett av målen för åk 1 i musik är att ta del av musik från andra kulturer. Så nu blir det till att leta bra musik och bränna på skiva till morgondagens lektion. Inte trodde jag i min vildaste fantasi att jag skulle bli "musiklärare"....

Annars är det ju lydnadsvecka denna veckan. Igår blev det kvällspass på klubben med Fajta. Bita är fortfarande kvar hos Josse som sjukvikarie. Buck har antagligen gjort sin sista dag hos mig idag, berätta inte det för Josse, hon vet inget ännu. Idag var första "långa ensamdagen". jag stängde in hundarna i sovrummet, eftersom jag upplever att Buck blir lite stressad av att bli lämnad hos mig. inte konstigt. Han har typ aldrig varit i lägenhet förr och är en riktig "hemma-hund". Han har varit väldigt konfunderad när vi varit på Stödens på besök och ha fått åka med mig igen. Idag var min första arbetsdag efter det lite lugnare höstlovet. hundarna skulle vara hemma lite längre och jag stängde in dem i sovrummet. Jag vill INTE ha hundarna springande i trappan när jag är borta, eftersom det stör väldigt mycket i lägenheten under. Men Buck var inte av samma åsikt utan har öppnat dörren.... Eftersom grannsämjan är viktig för mig, så får Josse helt enkelt ha honom hemma på dagarna. Han kan gärna få vara här på nätterna, fast till vilken nytta. Han är iallafall mycket bättre i sina haser. Känns kalas! I går gick jag en lång promenad med vovvarna i Gässlösa natur-reservat. massor med backar och kuperad terräng, och ingen hälta efter detta borde vara ett bra tecken på tillfrisknande. Dock vet jag inte om jag får tillbaka min lilla skrutt ännu... Josse muttrade något om att hon har snott henne.... Jag kontrade med att då kan hon gott betala röntgen som är beställd på torsdag, men då var det visst bara ett lån hon har gjort... I morgon lånar hon fajta för att hämta hem lite får från en ö! Spännande!

Lydnads träning var det ja!

I går körde vi light variant av det mesta tror jag. Jag insåg att min nya goa dun-träningsjacka inte gick att träna med..... Fajta gick som en banan typ ½ meter för långt fram.... Blev till att frysa istället! Efter en veckas uppehåll är det precis som om allt behöver smörjas igång. Fajta har en 7-helsike energi, men slarvar och är ringrostig i detaljer. Så lite av både dittan och dattan blev det. Suveräna rutor, vittringar och inkallningar. En lovande fjärr, men en usel gå-runt-ruta. Vi hade fått till det så grymme bra förra omgången och hoppas verkligen att den är tinad tills i kväll!

Tinad ja..... snö.... jag säger inget mer än brrrrrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0