Nu ska vi se...

... om jag minns allt som varit "hundligt" av intresse i sommar.

Jag börjar med SM i lydnad.
Detta SM som jag tänkt att stryka mig.... hundträningen hade varit minimal under våren och jag var allt annat än sugen på varken SM-festligheterna eller SM-deltagande med otroligt oförberedd hund. Men vad 17.... en minisemester med härligt sällskap är väl aldrig fel!

Läste PM torsdag kväll.....i sängen uppe i Karlstad....

Vet besiktning gick bra! Sen struntade jag i provhunden, men var tvungen att delta i paraden, vilket även Fajta fick. Lottades något nummer ganska tidigt har jag för mig.... 9 kanske? Fajta kändes ok på lördag morgon och gruppmomenten gick bra. sen så satte hon sig inte första halten och endast ett par meter framför domaren kunde jag inte med att säga sitt utan lät henne stå. Vilken resulterade i fler stående halter, kast med liten vittringspinne och andra mycket märkliga saker.... Så var det över. Kluven över resultatet..... vi hamnade på 27 plats med ca 5 träningspass på två månader.... borde vara nöjd.... men....

Fortfarande ganska lite tränande.... men iallafall lite mer. SM hade varit ett slags avslut på den jobbiga våren och nu kändes allt lättare. Jag hade fått klart med lägenhet och det började ljusna lite i livet.

Nästa tävling var DM i lydnad som i år gick i Varberg. Fajta gjorde en hyfsad prestation i den 30gradiga sommar kvällen. Resulterade i vinst! FÖR 3:DJE ÅRET I RAD!!!! Hat trick!!! Väldigt roligt! Vårt lag vann också!!! Skit kul även det!!!

Snacka om härlig EGO kick!! Nu jäklar skulle det bli hund i livet igen!!! Nu tog tränande ny fart och vi flyttade till Grimeton. Flytten tog extremt hårt på Bita som är en rutin hund ut i klospetsarna. Hon tyckte det var skitjobbigt att flytta och i princip sov de tre första dagarna....

Tur att det inte var hon som skulle tävla i Jönköping en vecka senare. Jag hade hunnit träna något pass under veckan som var kaotisk, med en lägenhet i katastrofalt skick och allt bsetyr kring det och flytt och för att inte tala den enorma IKEA vagnen jag fick över mig..... Fajta gjorde iallafall sitt bästa och jag vär äntligen riktigt nöjd över vår prestation. Det kändes samspelt och härligt igen! Lite missar här och där, men känslan var kalas!!

En vecka senare var det då dags för Oskarströms tävlingen. Bita skulle göra sin andra start i Lk 2 (senaste hon tävlade var i februari.....) Hon tyckte den stora hunden brevid var läskig, men lydnad är ju roligt, så en hel del tokigheter blev det... galenpanna...! Men hon höll hela programmet!!!! Bästaste lilla hund!! Galet nöjd och Bita var sen så trött att hon inte orkade hoppa ur bilen hemma hos Josse ett par timmar senare. Och jag var helt lost när sen stackars Fajta skulle tävla. Allt mitt fokus hade legat på att ge Bita en trevlig tävling och vi fick tom 1:a pris, vilket jag inte trodde varken före vi startat och ännu mindre efter. med minsta möjliga marginal, men med marginalen på rätt sida. När det sen var Fajtas tur så både regnade och åskade det, vilket påverkade resultatet en del. MEN känslan var om möjligt ännu bättre än i J-köping!!! HÄRLIGT!!! En seger blev det för henne och en nya fin BIA-bädd!!!

Sen har det väl inte hänt så mycket mer! En uppvisning hos våra sponsorer i Kungsbacka Hund i Harmoni och Hundpoolaren, har vi hunnit med, under deras öppet hus med temat "Ha roligt med din hund".

Det får vara nog för denna gången! Åter kommer snart igen, men då med mer färska nyheter!!

Kommentarer
Postat av: Ylva & Imza

Härligt att höra att ni är på G igen!! Duktiga du som lyckas prestera med 2 hundar, kan man få några tips... Min lilla är ju 4 månader snart o tiden rusar, så innan man vet ordet av är det väl tävlingsdebut!



2010-09-02 @ 09:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0